217 644 läst · 108 svar
218k läst
108 svar
Hur kopplar jag mitt Verisure larm UTAN abonnemang?
Har just avslutat mitt Verisure larmabonnemang, och fick ändå behålla hela utrustningen. Något jag inte visst att man fick.
Men nu undrar jag om det finns någon beskrivning på hur man själv kopplar/konfigurerar det hela? Eller om någon här rent av kan berätta.
Mycket tacksam för svar!
Men nu undrar jag om det finns någon beskrivning på hur man själv kopplar/konfigurerar det hela? Eller om någon här rent av kan berätta.
Mycket tacksam för svar!
Återkommer i ärendet! Har kikat på Mina sidor och mitt befintliga konto, men såvitt jag förstår handlar det om att koppla det till Verisure, och det ska jag inte. Det jag är ute efter är att koppla det till min mobil och själv övervaka det. Enligt killen som plockade simkortet, kunde man göra så, men han "fick inte berätta hur" och föreslog att jag skulle googla på det. Men jag hittar dessvärre inte någon klar förklaring.
Kan själv!
· Trelleborg
· 13 801 inlägg
Detta låter väldigt intressant!
Vad kan man får larmet att göra? Och vilka generationer gäller det?
Vi har den "näst senaste" vilket gör att vi inte kan få kameror, och att uppgradera till ny central gör att vi får byta ut allt, vilket ger en kostnad på över 12kkr.
Vad kan man får larmet att göra? Och vilka generationer gäller det?
Vi har den "näst senaste" vilket gör att vi inte kan få kameror, och att uppgradera till ny central gör att vi får byta ut allt, vilket ger en kostnad på över 12kkr.
Kan själv!
· Trelleborg
· 13 801 inlägg
Eftersom vi inte har några kameror fungerar det bra för mig.
Får väl höra av mig till verisure, vill minnas de sagt att larmet är friköpt, vilket borde innebära att vi får behålla det.
Funderingen ligger i om hela larmet är värdelöst efteråt, eller om man kan få det att ringa en till exempel.
Får väl höra av mig till verisure, vill minnas de sagt att larmet är friköpt, vilket borde innebära att vi får behålla det.
Funderingen ligger i om hela larmet är värdelöst efteråt, eller om man kan få det att ringa en till exempel.
Kan själv!
· Trelleborg
· 13 801 inlägg
Vi har som sagt ett något äldre system, detta kunde man inte koppla brandvarnarna mot utan vi har en seperat installation till dem. Tydligen hade detta blivit två seperata konton för de förra ägarna av huset, så när de överlät larmet på oss kom inte brandvarnarna med. Detta gjorde att vi inte kunde lägga till det på vårt konto utan de var tvugna att koppla loss det från de förra ägarna innan de kunde registrera på oss.