8 481 läst · 7 svar
8k läst
7 svar
Gräsklippare svårstartad kall
Har en 80tals Stiga jubileum 45 tror jag den heter
Briggs motor på 3,5hk
Den har alltid varit lite svårstartad kall, man får rycka ett par gånger på halvgas och låta den gå ett tag innan man kan ge fullgas, annars tvärdör den
Jag har sen jag köpte den begagnad kört på Aspen 4-takt, har testat att justera skruven när den är varm så den går bra
När den väl är varm och går på fullgas är de inga direkta problem att få den att gå, rycka 1-3gånger så går den
Och den låter fint i motorn, bytte packningen mellan tanken och vad det nu var för ett halvårsen kanske
Min far antar att det är förgasarproblem, och tändstiftet är svart
Någon som har en aning om vad det kan vara?
Briggs motor på 3,5hk
Den har alltid varit lite svårstartad kall, man får rycka ett par gånger på halvgas och låta den gå ett tag innan man kan ge fullgas, annars tvärdör den
Jag har sen jag köpte den begagnad kört på Aspen 4-takt, har testat att justera skruven när den är varm så den går bra
När den väl är varm och går på fullgas är de inga direkta problem att få den att gå, rycka 1-3gånger så går den
Och den låter fint i motorn, bytte packningen mellan tanken och vad det nu var för ett halvårsen kanske
Min far antar att det är förgasarproblem, och tändstiftet är svart
Någon som har en aning om vad det kan vara?
Köp med Honda motor
Har en Toro som är 16år gammal och startar alltid på första eller andra rycket. Första starten på våren kan kräva 4-5 drag om den vill tjura. Gjuten alukåpa och 3 växlar framåt (klipper 600kvm gräs på ca 15-20min på 3'ans växel), Frikopplingsbart skär så kniven stannar när man tömmer uppsamlaren fast motorn snurrar.
Liknande trådar
-
Svårstartad (när det är kallt) rökgasfläkt
El -
Vilken robotgräsklippare skall man välja?
Gräsmatta -
Svårstartad åkgräsklippare
Trädgårdsmaskiner -
Förslag på kallförråd/carport för gräsklippare/trädgårdsredskap/båt
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Svårstartad gräsklippare varm och kall.
Trädgårdsmaskiner