Byggahus.se
Känslan att få sms att man har paket att hämta ut en fredag innan lunch gör ju arbetsdagen olidligt lång. Men nu äntligen hemma efter en tung vecka på bygget o packa upp min egna nya lilla leksak tillsammans med en fredagpilsner.
DSC_0352.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
  • Gilla
andreascarlsson och 22 till
  • Laddar…
Tråden får en funktion om du döper om den till dagens verktygsinköp. De här köpte jag idag. :)
1457114641028300569893.jpg
Skapa konto

Sådär :) alltid kul med nya prylar, de flesta jag känner lånar hem från bygget de är på, jag har alltid gillat att ha mina egna grejer. Sänksågen Har jag saknat länge, vart av med alla maskiner för 2,5år sen då ja hade inbrott i garaget. Sakta men säkert bygger man upp en ny park :)

• Gilla
Kjell-Anders och 2 till
  • Laddar…
I väntan på att trycka på köpknappen på en Bosch GOF1250 får man tröstshoppa lite billigare saker. Idag åkte det med en sån här när jag var förbi Beijers

image.jpeg

• Gilla
Matt87
  • Laddar…
mexitegel skrev:
I väntan på att trycka på köpknappen på en Bosch GOF1250 får man tröstshoppa lite billigare saker. Idag åkte det med en sån här när jag var förbi Beijers

[bild]
Snygg gipskniv, den har jag inte sett tidigare, har provat massor av varianter, dock kommer jag alltid tillbaka till den gamla klasisska stanley. :)

Tack, ja det fanns ju massor av modeller. Den ena fiffigare än den andra. Men när jag stod där och försökte välja kom jag att tänka på att pappa nog haft sin klassiska Stanley-kniv i närmare 40 år. Då var valet enkelt :)

• Gilla
mraf och 3 till
  • Laddar…
Hoppas det är ok att dela med sig av gårdagens verktygsköp.
Ropade hem en Hilti TE-1500 Avr till kommande projekt
27881_APC_830x515.jpg
Skapa konto

Tyvärr dröjer det ett tag tills den får provköras :thumbdown:

• Gilla
bodda olsson och 11 till
  • Laddar…
fgo skrev:
Hoppas det är ok att dela med sig av gårdagens verktygsköp.
Ropade hem en Hilti TE-1500 Avr till kommande projekt
[bild]

Tyvärr dröjer det ett tag tills den får provköras :thumbdown:
Wow! That's some serious shit!! :wow:

• Gilla
jonastroms och 4 till
  • Laddar…
FredrikR skrev:
Wow! That's some serious shit!! :wow:
Är det inte lika bra att gå all-in när man ska göra nåt?

• Gilla
Sista spiken och 1 till
  • Laddar…
fgo skrev:
Är det inte lika bra att gå all-in när man ska göra nåt?
Det där måste räknas all-innens all-in! :D
Vill du avslöja vad du ska demolera?

Redigerat:
  • Gilla
Hybro
  • Laddar…
Ett källargolv ska pulveriseras.
Kanske kommer en tråd när det påbörjas...och avslutas om det vill sig väl

• Gilla
DB995
  • Laddar…
Tror det var en TE1500 eller om de kan ha varit 1000 som Cramo rekommenderade mig för tvättstugan.
Den som kör igång först får inspirera den andra (och övriga) med en tråd till kommande projekt. (y)

Hyrde en sådan i höstas när jag bilade ett källargolv. Var som att köra ner kniven i smörbyttan :)

• Gilla
mraf
  • Laddar…
FredrikR skrev:
Tror det var en TE1500 eller om de kan ha varit 1000 som Cramo rekommenderade mig för tvättstugan.
Den som kör igång först får inspirera den andra (och övriga) med en tråd till kommande projekt. (y)
Du kan få "hyra" min ifall jag är klar före dig.
Det är ju nästgårds...

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Ser ut att vara en vidareutveckling på TE1000 kanske lite kralligare, jag brukar köra te1000 när det e nått större golv som ska bilas, dock är det rätt maffigt att bila med "Cobran" som går via en dieseldriven högtryck. Då jävlar händer det grejer, man orkar inte köra så länge i stöten dock :p

• Gilla
Ulfber
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.