Det här blir ett riktigt långskott... kanske har tur...
Leverantören (bygghemma.se) strular rejält med min beställning av Juliana Junior 12,1 med tillhörande sockel. Nu kommer jag få vänta ytterligare en månad på leverans.
Jag tänkte gjuta en ram runt växthuset som jag ställer Julianas stålsockel på, men känner inte att jag kan göra det utan att ha själva stålsockeln hos mig för att få ut de exakt rätta måtten.
Jag litar inte heller riktigt på måtten i bruksanvisningen på nätet, då dessa skiljer sig något från andra måttskitsser jag sett - Och denna ram måste ju vara i cm-precision....
Jag vill ju göra allt grundarbete innan växthuset kommer.... Någon som har exakt denna stålsockel, och kan ge mig de exakta yttermåtten på den?, samt även bredden..... Vore isåfall ytterst tacksam!
Jag har ett junior 10m2 med stålsockel, det är lika brett, men har en sektion mindre på längden. Jag kan mäta bredden på sockeln i helgen om du är hjälpt av det.
(Om jag hade byggt i dag och gjutit en stabil ram hade jag helt hoppat över sockeln, det blir en ganska rejäl "tröskel" som hade varit skönt att slippa.)