3 403 läst · 3 svar
3k läst
3 svar
Tryckströmbrytare placering?
Medlem
· Älvsborg
· 123 inlägg
Tänkte placera om mina dricksvattenbrunnsanläggningsdetaljer lite.Scenariot ska ser ut så här:borrad brunn med dränkbar pump,tryckströmbrytare och huvudbrytare vid borrhålet.
En bit bort ett pumphus med hydropress o diverse filter.
Undrar alltså spelar någon roll vart tryckströmbrytaren är placerad?Jag har sett att den kan sitta dels efter hydropressen och även före hydropressen.Någon skillnad?
Och har det längre avståndet mellan brytaren o hydropress nån betydelse?
Undrar alltså spelar någon roll vart tryckströmbrytaren är placerad?Jag har sett att den kan sitta dels efter hydropressen och även före hydropressen.Någon skillnad?
Det går bra att ha tryckströmbrytaren där du vill. Själv tycker jag att det låter praktiskare att ha den i pumphuset samlat med resterande utrustning men det kanske finns någon annan hake då du inte vill ha det så.Fishermansfriend skrev:Tänkte placera om mina dricksvattenbrunnsanläggningsdetaljer lite.Scenariot ska ser ut så här:borrad brunn med dränkbar pump,tryckströmbrytare och huvudbrytare vid borrhålet.
Medlem
· Älvsborg
· 123 inlägg
Tja det är såhär att jag måste bygga ett större pumphus p.g.a vattenfilter och då tänkte jag ha ett nytt pumphus en bit bort från borrhålet så att hålet är lättåtkomligt för service.
Elen är dragen till borrhålet idag så det vore praktikt att ha kvar elen där i en mindre låda.
Tack för svar
Elen är dragen till borrhålet idag så det vore praktikt att ha kvar elen där i en mindre låda.
Tack för svar
Liknande trådar
-
Placering Värmepump garage
Värmepumpar -
Mäterskåp placering: Ska man Dölja in i väggen eller kan man bara Skruva Fast på väggen ? Finns regler? Tacksam
El -
Hjälp! Fönster storlek/placering
Arkitekter, Arkitektritat & Extern design -
Placering av vibrationsmätare/sprängning
Grund & Markarbeten -
Placering Luft/luft / få upp värme till övervåningen.
Värme allmänt