Byggahus.se
Hej

Finns det någon som är kunnig inom tvättmaskiner här tro? har köpt mig en cylinda FT352 som nu vid första tvätten (full maskin) förde ett jävla liv vid centrifugering, samt att maskinen hade flyttat på sig av all jäkla obalans.. Jag stängde av maskinen och nu i filmen har jag bara typ 6 par strumpor i maskinen.. Maskinen står rakt enligt vattenpass och alla transportsäkring är borta.. Utan tvätt så låter det ingenting.. Någon som har en aning?

Börjar höras lite vid 0.49.. Ett jäkla liv börjar vid 1:04:

http://s86.photobucket.com/albums/k81/upptaget/?action=view&current=IMG_0656.mp4

Redigerat:
Låter inte bra. Jag skojar inte när jag säger att jag nog inte vågat stanna kvar i samma rum. Låter som ett flygplan ju hmm.

Skickat från mig...

Det ser ut som att trumman inte går fortare även om motorn varvar. Kan det vara någon drivrem som är dåligt spänd kanske?

-h

måste ju vara nått som sitter löst på utsidan av trumman eller som någon sa en löst spänd drivrem.
Eller kanske nått som varit kvarglömt i ett par byxor som åkt igenom och ligger och tar imot på ett MINDRE bra ställe.

Mysko lät det iaf...

Hoppas det löser sig.

/momin

Har du tagit bort transportsäkringarna? Trumman ska kunnas föras fram och tillbaka! Och inte vara stum!

william123 skrev:
Hej

Finns det någon som är kunnig inom tvättmaskiner här tro? har köpt mig en cylinda FT352 som nu vid första tvätten (full maskin) förde ett jävla liv vid centrifugering, samt att maskinen hade flyttat på sig av all jäkla obalans.. Jag stängde av maskinen och nu i filmen har jag bara typ 6 par strumpor i maskinen.. Maskinen står rakt enligt vattenpass och alla transportsäkring är borta.. Utan tvätt så låter det ingenting.. Någon som har en aning?

Börjar höras lite vid 0.49.. Ett jäkla liv börjar vid 1:04:

[länk]

Fick du nåt svar på ditt problem???
Vi köpte en Cylinda FT362 i veckan med exakt samma oljud....
En amatöranalys från min sida är att stötdämparna (sitter under trumman) och fjädrarna inte håller trumman uppe, så den "säckar ihop" och gnider/skaver mot någonting i botten...

///Remne

Ring cylinda service!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.