13 957 läst · 6 svar
14k läst
6 svar
Tvättmaskin oljud (filmklipp)
Hej
Finns det någon som är kunnig inom tvättmaskiner här tro? har köpt mig en cylinda FT352 som nu vid första tvätten (full maskin) förde ett jävla liv vid centrifugering, samt att maskinen hade flyttat på sig av all jäkla obalans.. Jag stängde av maskinen och nu i filmen har jag bara typ 6 par strumpor i maskinen.. Maskinen står rakt enligt vattenpass och alla transportsäkring är borta.. Utan tvätt så låter det ingenting.. Någon som har en aning?
Börjar höras lite vid 0.49.. Ett jäkla liv börjar vid 1:04:
http://s86.photobucket.com/albums/k81/upptaget/?action=view¤t=IMG_0656.mp4
Finns det någon som är kunnig inom tvättmaskiner här tro? har köpt mig en cylinda FT352 som nu vid första tvätten (full maskin) förde ett jävla liv vid centrifugering, samt att maskinen hade flyttat på sig av all jäkla obalans.. Jag stängde av maskinen och nu i filmen har jag bara typ 6 par strumpor i maskinen.. Maskinen står rakt enligt vattenpass och alla transportsäkring är borta.. Utan tvätt så låter det ingenting.. Någon som har en aning?
http://s86.photobucket.com/albums/k81/upptaget/?action=view¤t=IMG_0656.mp4
Redigerat:
Låter inte bra. Jag skojar inte när jag säger att jag nog inte vågat stanna kvar i samma rum. Låter som ett flygplan ju hmm.
Skickat från mig...
Skickat från mig...
måste ju vara nått som sitter löst på utsidan av trumman eller som någon sa en löst spänd drivrem.
Eller kanske nått som varit kvarglömt i ett par byxor som åkt igenom och ligger och tar imot på ett MINDRE bra ställe.
Mysko lät det iaf...
Hoppas det löser sig.
/momin
Eller kanske nått som varit kvarglömt i ett par byxor som åkt igenom och ligger och tar imot på ett MINDRE bra ställe.
Mysko lät det iaf...
Hoppas det löser sig.
/momin
william123 skrev:Hej
[länk]
Fick du nåt svar på ditt problem???
Vi köpte en Cylinda FT362 i veckan med exakt samma oljud....
En amatöranalys från min sida är att stötdämparna (sitter under trumman) och fjädrarna inte håller trumman uppe, så den "säckar ihop" och gnider/skaver mot någonting i botten...
///Remne