32 929 läst · 18 svar
33k läst
18 svar
Värmeloggs.. Mer info, osv..
Såg igår att Jem& Fix säljer 10kg-pack för 24,95/st, även om man bara handlar ett paket åt gången. 
Ica-Maxi säljer ut 4 st 10kg-pack för 100kr. (Dessa är smalare och cylindriska i formen och brinner lite fortare har jag för mig). Granngården(Agrols) säljer för 32-39 kr/10kg beroende på hur mycket man köper per tillfälle. Coop-Bygg(Agrols) säljer för 39kr/10kg-pack, och 33 kr om man köper 3 pack.)
Ica-Maxi säljer ut 4 st 10kg-pack för 100kr. (Dessa är smalare och cylindriska i formen och brinner lite fortare har jag för mig). Granngården(Agrols) säljer för 32-39 kr/10kg beroende på hur mycket man köper per tillfälle. Coop-Bygg(Agrols) säljer för 39kr/10kg-pack, och 33 kr om man köper 3 pack.)
har senaste veckan upptäckt hur bra briketter/loggs brinner i vår Attityd 100 täljstenskamin. Hade ett halvdussin 10 kg påsar som jag köpt till 25 kr/st för några år sedan och har tipsats att lägga två loggs på ca 10 cm avstånd och en tredje logg ovanpå och sedan tända med en paraffinbit el tändkub inunder. Funkar perfekt. Brinner tyst och bra och med en rejäl glödbädd efteråt. Täljstenen lagrar bra värme ockå.
ÖB hade nu extrapris 29 kr /10 kg - deras briketter var lite annorlunda - luktade lite terpentin. Men nu har de höjt priset till 35 kr.
Idag har jag således kommit över ett halvt ton för 1250:-. Fyllde inte mkt i bilen - hade fått plats med ett halvt ton till.
VP slipper nu i denna kyla ha hjälp av elpatron så mkt när man eldar vilket innebär att jag sparar 4 kr på varje brikett jag eldar när det är så kallt att elpatron behöver gå in.
ÖB hade nu extrapris 29 kr /10 kg - deras briketter var lite annorlunda - luktade lite terpentin. Men nu har de höjt priset till 35 kr.
Idag har jag således kommit över ett halvt ton för 1250:-. Fyllde inte mkt i bilen - hade fått plats med ett halvt ton till.
VP slipper nu i denna kyla ha hjälp av elpatron så mkt när man eldar vilket innebär att jag sparar 4 kr på varje brikett jag eldar när det är så kallt att elpatron behöver gå in.
Tror ni värmeloggs är nåt för mig som har en kökspanna men vattenburet system utan acktankar.
Tänkte mest på om dom brinner o ge värme längre än ved, t.ex om man lägger i 1-2 loggs innan man går o lägger sig?
Hur länge tror ni det kan brinna/ge värme?
mvh johan
Tänkte mest på om dom brinner o ge värme längre än ved, t.ex om man lägger i 1-2 loggs innan man går o lägger sig?
Hur länge tror ni det kan brinna/ge värme?
mvh johan
Liknande trådar
-
Införs stöd till kommunerna för mer mark till småhus
Artikelkommentarer -
Grannen byter vattenledningar och kopplingar i mitt pumphus utan att informera/fråga!
Vatten & Avlopp -
Besiktning inför husköp, mer huvudvärk än det smakar?
Köpa & Sälja hus -
Föranmälan solcellsanläggning avvisades utan att installatören informerade oss
Juridik -
Nya regler för bostadsrätter – köpare får bättre skydd och mer information
Artikelkommentarer