Byggahus.se
Behöver lite hjälp med bortforsling av en stor lerjordshög efter husbygget. Entreprenören vill inte ta bort det för det kan man använda när man skall anlägga trädgården!! Finns det någonstans man kan vända sig till för att få bort denna hög ? Tacksam för alla tips. Någon sa att det skulle kosta ca 20 papp för borttag :(

• 20070729 198.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Han har iofs rätt. Lerjorden går bra som fyllning under tex en gräsmatta och är den i hyffsat skick så blir den tom bra att så gräsmattan i

Behåll högen! Du kommer garanterat att ångra dig när det blir dags att planera trädgården och blir tvungen att köpa till fyllnadsmassor.

Om du prompt vill bli av med den så skulle jag rekommendera att du försöker hitta någon på allaannonser.se som vill ha fyllnadsmassor. När man väl har hittat någon så fixar man transport och delar kostnaden med mottagaren. Om du anlitar en åkare för borttransport utan att ha hittat en mottagare så kommer det garanterat att bli dyrare.

Jag har gjort transporter på detta sätt många gånger och kommit undan med ca 500kr per lass. Forumreglerna förhindrar mig dock att tala om huruvida det var med eller utan moms;)

-h

Den högen ser inte ut att vara mer än kanske 30-40 ton vilket är 3-5 vändor med en liten boggey-bil. Efter att själv kört över 3000 ton mjukmaterial till min egen tomt så jag vet att den där högen knuffar du ut på 26 sekunder med en grävare.
Utav bilden så ser det dock inte ut som att du har för mycket material på tomten utan snare tvärt om.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.