Hej där ute i kylan.
Har inte laddat hemma på ett tag.
Men satt och fipplade runt i alla dessa appar man har, har då bytt ut min router i huset, så allt skulle kopplas upp igen.
Kollar då i Zaptec appen att det finns en ny mjukvaru uppdatering, så jag kör in den.
Sen kommer frugan hem och säger: varför lyser det rött ifrån laddstolpen?
Går ut och kollar, den lyser rött.
Appen säger att det är ett jordningsfel, bryter strömmen 5 min, slår på igen, samma fel.
Den lös garanterat inte rött tidigare idag innan jag körde in uppdateringen.
Har skapat en ticket till Zaptec supporten, men är nyfiken om någon annan har haft samma problem ?
Har inte laddat hemma på ett tag.
Men satt och fipplade runt i alla dessa appar man har, har då bytt ut min router i huset, så allt skulle kopplas upp igen.
Kollar då i Zaptec appen att det finns en ny mjukvaru uppdatering, så jag kör in den.
Sen kommer frugan hem och säger: varför lyser det rött ifrån laddstolpen?
Går ut och kollar, den lyser rött.
Appen säger att det är ett jordningsfel, bryter strömmen 5 min, slår på igen, samma fel.
Den lös garanterat inte rött tidigare idag innan jag körde in uppdateringen.
Har skapat en ticket till Zaptec supporten, men är nyfiken om någon annan har haft samma problem ?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har inte ens anslutit någon laddkabel.........
Håller på med Zaptec support just nu
Liten uppdatering!
Min laddbox fungerar fortfarande inte, fick besked igår att ärendet flyttas över till de svenska teknikerna…….
En notering: Jag skapade ärendet hos supporten den 3:e December 🙄
Min laddbox fungerar fortfarande inte, fick besked igår att ärendet flyttas över till de svenska teknikerna…….
En notering: Jag skapade ärendet hos supporten den 3:e December 🙄
Idag kom det svar ifrån Zaptec!
Din laddbox har internt fel och måste bytas ut.
No shit Sherlock!!!
Det tog dem 19 dagar att utreda……..
Och nu som löken på laxen så vill de att jag själv ska leta reda på en certifierad Zaptec installatör som har rättighet att utföra garantiarbete.
När de själva har ett register över sina ”certifierade” installatörer.
Jag tycker detta är pinsamt djävla dåligt!!
Din laddbox har internt fel och måste bytas ut.
No shit Sherlock!!!
Det tog dem 19 dagar att utreda……..
Och nu som löken på laxen så vill de att jag själv ska leta reda på en certifierad Zaptec installatör som har rättighet att utföra garantiarbete.
När de själva har ett register över sina ”certifierade” installatörer.
Jag tycker detta är pinsamt djävla dåligt!!
Ja inte imponerande.Maltemullvad skrev:Idag kom det svar ifrån Zaptec!
Din laddbox har internt fel och måste bytas ut.
No shit Sherlock!!!
Det tog dem 19 dagar att utreda……..
Och nu som löken på laxen så vill de att jag själv ska leta reda på en certifierad Zaptec installatör som har rättighet att utföra garantiarbete.
När de själva har ett register över sina ”certifierade” installatörer.
Jag tycker detta är pinsamt djävla dåligt!!
Är inte den firma du köpte den felande boxen certifierade?
Köpte den via Tibber
Hmm! Gick inte att ändra i mitt svar.
Som sagt köpte boxen via Tibber och så vart det en elfirma som kontaktade mig och kom och installerade den.
Så jo jag utgår ifrån att de är ”certifierade”
Som sagt köpte boxen via Tibber och så vart det en elfirma som kontaktade mig och kom och installerade den.
Så jo jag utgår ifrån att de är ”certifierade”
Nu väntar jag på att bli kontaktad av reparatören som ska byta ut boxjävelen….
Varit utan laddning hemma över 1 månad….
Varit utan laddning hemma över 1 månad….
Imorgon kommer det en elektriker och byter ut min trasiga laddbox.
Har endast tagit ca 70 dagar ifrån att jag anmälde detta till Zaptec/Tibber.
Är inte särskilt nöjd med deras kundservice 🤬
Har tagit lite väl långt tid att få detta problemet ur världen
Har endast tagit ca 70 dagar ifrån att jag anmälde detta till Zaptec/Tibber.
Är inte särskilt nöjd med deras kundservice 🤬
Har tagit lite väl långt tid att få detta problemet ur världen
Medlem
· Södermanland
· 552 inlägg
Sorgligt att höra. Om en kund köper en box av oss och får problem så börjar vi med detta skyndsamt, vilket i de flesta fall är samma dag eller nästa vardag.Maltemullvad skrev:
Men visst vi kan inte konkurrera med priset för boxen jämfört med att beställa någonstans på nätet. Men service därefter.
Nu har vi inte haft så många som krånglat tack o lov. Men åskat har tagit några stycken.