Byggahus.se
Vet inte om det här hör till fasad eller grund (i forumet), och jag vet inte heller om det här är putslagret utanpå den murade väggen eller om det är de murade lättbetongblocken i sig, men det lossnar bitar från nederkanten av ytterväggen.
Se bild. Är det något att oroa sig för? Hur åtgärdar jag det? (mina första funderingar går mot att spika ihop en form runt skadorna och fylla på med betong - men det kanske är helt fel metod).

Skadad nederkant på en vitmålad yttervägg med synliga sprickor och lossnande putslager.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Yttervägg med skadat putslager och lossnande bitar nära marken intill en trottoarkant.
Skapa konto
Skadat putslager på en murad vägg med lossnade bitar vid nederkanten, nära marken.
Skapa konto
Skadad nederkant på yttervägg med löst putslager och blottade lättbetongblock vid husgrund.
Skapa konto

D
Fukt som vandrar in o spränger, inte bra i längden. Putslaga o sätta plåt? Att gjuta ett hålkäl runt kan kanske funka som du säger det med

• Gilla
ToHell
  • Laddar…
Lättbetongen suger vatten som en svamp. Se till att inte vatten rinner mot är en bra start sen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.