Byggahus.se

Ytterhörn - Mosaik ligger innanför hörnlisten, hur löser man det? [Bilder finns]

1. M
    Medlem Nivå 5
    Hej!

Efter många om och men börjar vårt badrum nu bli klart men allt är förstås inte millimeterperfekt, vilket jag heller inte hade räknat med men ett väldigt synligt problem är mosaik vid ett ytterhörn där hörnlisten sticker ut utanför mosaiken. Det är förvisso inte fogat ännu, men kommer det bli bättre med fog eller måste det göras om? Då blir nästa fråga, går det att göra om utan att förstöra tätskiktet?

Eller är jag kanske för petig?

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    IMG_2248.jpg

IMG_2249.jpg

2. Anna_H
    Husägare · Nivå 19
    Kan du ta ett foto lite längre ifrån så man ser vad det är du har fotograferat? Det ser ut som en slät vägg, då ska man väl inte ha några hörnlister alls, så jag förmodar att perspektivet luras på nåt vis? Det jag ser är ju att fogarna inte alls linjerar med varandra, men det ser ut som om det ändå inte går med de valda plattorna.

3. M
    Medlem Nivå 5
    Svårt att få bättre bild från den vinkeln då det är en vägg precis bakom men här kommer en bild från en annan vinkel

IMG_2258[1].jpg

4. HandySmurf
    Allvetare · Nivå 8
    Det är för sent att göra nu men du borde ha valt en annan hörnlist från början. Det finns lister för olika tjocklekar av kakel/mosaik.

• Laddar…
  5. M
    Medlem Nivå 5
    Jo, men det tycker man ju att plattsättaren skulle ha koll på

6. T
    Allvetare · Nivå 14
    Jaså det är en plattsättare som har gjort det, då var det illa, jag personligen hade inte godkänt det!

7. M
    Medlem · Nivå 10
    Inte ser det väl så himla tokigt ut. Om det gick så skulle jag måla hörnlisten i en nyans liknande kaklet. Nu lyser den väldigt vitt och då blir det ju extra tydligt att den sticker ut.

8. O
    Medlem Nivå 12
    Det var ju inte vackert.......

1. Det finns svarta hörnlister i aluminium
    2. Det skulle vara en mindre modell som inte stack utanför mosaiken
    3. Det ser ut som om man skulle kunna få de horisontella fogarna att linjera med de stora plattorna om man förskjutit mosaiken upp eller ner.

9. Anna_H
    Husägare · Nivå 19
    Inte okej.
    Det får han göra om.