Bakgrund: Nybyggt garage-förråd ca 45m2, sammanbyggt med huset ,betonggolv med isolering under. Betongen dammar och skitar ner (ja jag vet att betonggolv gör så) och jag vill ha ett snyggt golv för min glidarbil som jag glider ut och kollar på när jag inte kan ta ut och köra den och golv i i förrådet ,där jag enl frugan tillbringar mycket tid.
Synpunkter/råd tas emot med tacksamhet, skall man lägga klinker, vad blir kostnaden? Har funderat på vattenburen epoxy. Vad köper man klinker/fästmassa/fogmassa till bra priser i Göteborgsregionen?

Deralte

Klinkers blir billigast och bäst i längden. Bahaus har granitkeramik för under 100:-/m2
så här ser mitt eget ut
mosaik.jpg

Mycket fint! Vad har du för väggbeklädnad??
Deralte

om du ska ha glidarbilen och stå där så är det jue ganska kaxigt snyggt med ett högblankt golv eller hur? så måla med en epoxy färg helt klart tex Epirex 500 då lovar jag att du kan spegal dig i golvet och se hur mycket bilen blänker även under till...

väggbeklädnaden är mosaik köpt hos beijers, REA -pris 200:-/m2. ovanför är det grov väv från Byggmax. Jovisst är det tänk att både Camaron och Harleyn skall få plats här, men måla klinkersen! Visst kunde det blivit häftigare, men det är alltid en pengafråga, när man går runt och kollar vad som finns för kul.
skpenigaraget.jpg

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.