Doorman L3, fungerar hur bra som helst. Dock så är vredet trögt åt vänster och ibland fjädrar vredet inte tillbaka själv. Åt motsatt håll, höger, fungerar det perfekt.
Notera i klippet att hela insidans behör trycks ut från dörren då jag vrider åt vänster. Känns inte bra.
Precis pratat med Yale support och de vill byta ut hela låset eftersom de misstänker att det är ett måndags-ex. Vad tror ni?
Notera i klippet att hela insidans behör trycks ut från dörren då jag vrider åt vänster. Känns inte bra.
Precis pratat med Yale support och de vill byta ut hela låset eftersom de misstänker att det är ett måndags-ex. Vad tror ni?
Hej, nej jag tycker inte att den är för lång. Jag kapade den enligt instruktionerna. Dock så har jag upptäckt att jag inte behöver vrida mer än hälften så mycket som jag gör i klippet ovan. Mer vrid än så behövs inte.1 123abc skrev:
Tjena, en sidofråga; vad är din uppfattning om kvaliteten på den svarta ytbehandlingen? Jag har en V2 i "standardmatta" metallvarianten, efter 6+ års slitage är den väldigt nött med små kratrar lite överallt. Ska uppgradera till L3 och vill ha den svarta ur ett estetiskt perspektiv, men funderar på om inte den kromade varianten är tåligare..
Jag har kntr haft L3 särskilt länge, men i alla fall precis så länge som den funnits ute på marknaden. Jag har faktiskt tänkt ett flertal gånger att den är väldigt fint lackad/behandlad. Ytan andas kvalité, tycker jag. Sedan vet jag inte hur V2 känns alls då jag knappt sett en sådan i verkligheten.V Vitoco skrev:Tjena, en sidofråga; vad är din uppfattning om kvaliteten på den svarta ytbehandlingen? Jag har en V2 i "standardmatta" metallvarianten, efter 6+ års slitage är den väldigt nött med små kratrar lite överallt. Ska uppgradera till L3 och vill ha den svarta ur ett estetiskt perspektiv, men funderar på om inte den kromade varianten är tåligare..
Jag har liknande problem, hittade du någon lösning?J Jodåsatteh skrev:Doorman L3, fungerar hur bra som helst. Dock så är vredet trögt åt vänster och ibland fjädrar vredet inte tillbaka själv. Åt motsatt håll, höger, fungerar det perfekt.
Hej, fortsätter på denna tråd då jag har liknande problem. Vredet kärvar lite och flexar inte tillbaka bra. Har någon en lösning? Man ska tydligen var lite försiktig med smörjmedel?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur monterar jag yale doorman l3 i en kaski träpaneldörr (New York)
Fönster & Dörrar -
Yale doorman L3 i gammal dörr
Fönster & Dörrar -
Varning för Yale Doorman L3
Fönster & Dörrar -
Installation av Yale doorman L3s (hantverkare)
Fönster & Dörrar -
Yale Doorman L3S invändig håller på att lossna från dörren
Fönster & Dörrar