3 312 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Yale doorman L3 slå igen dörren
Hej
Monterade ett Yale doorman L3 för en vecka sen och är i stort sett väldigt nöjd. Men en sak irriterar mig och jag har aldrig upplevt det tidigare med andra lås och det är om man slår igen dörren, inte överdrivet men ganska rejält så studsar dörren bara och fastnar inte i stängt läge. Har testat med två olika slutning 1487 2 samt 1487 1 och med 1487 1 helt ojusterad så det alltså finns gott om plats för den att åka ut så hinner den inte göra det ens då. Det gör att jag misstänker annat fel men vad har jag ingen aning om. Någon som vet?
Monterade ett Yale doorman L3 för en vecka sen och är i stort sett väldigt nöjd. Men en sak irriterar mig och jag har aldrig upplevt det tidigare med andra lås och det är om man slår igen dörren, inte överdrivet men ganska rejält så studsar dörren bara och fastnar inte i stängt läge. Har testat med två olika slutning 1487 2 samt 1487 1 och med 1487 1 helt ojusterad så det alltså finns gott om plats för den att åka ut så hinner den inte göra det ens då. Det gör att jag misstänker annat fel men vad har jag ingen aning om. Någon som vet?
Installerade också en L3 för 10 dagar sen. ojusterat säk slutbleck. Inga problem att dörren studsar upp när vi stänger den som mam normalt gör, men testar jag smälla lite milt så studsar det upp varje gång märker kag nu.
En gång har den larmat att den inte var stängd när den faktiskt var det, så kanske behöver jag justera lite ändå.
I dörrbladet så sitter min kista ev 2 mm för långt in, men blecket är flush...
En gång har den larmat att den inte var stängd när den faktiskt var det, så kanske behöver jag justera lite ändå.
I dörrbladet så sitter min kista ev 2 mm för långt in, men blecket är flush...
Produkter som diskuteras: "slutbleck"
Slutbleck
Slutbleck är viktiga komponenter i dörrsystem, som fungerar som motpart till dörrlåset och bidrar till att förbättra dörrens säkerhet och stabilitet. De finns i en mängd olika stilar och storlekar för att passa olika typer av dörrar och
Läs mer
Samma problem här. Även att om man drar igen vanligt så måste man dra åt en extra gång (lite rejält) annars låses den inte. Överlag tycker jag kvaliten på dessa lås är under normalt för gamla hederliga anordningar, däremot är ju kodfunktion och koppling till Vsure kanon :/
Hej!
Vi har samma problem som beskrivits ovan, hur har ni löst det?
Vår dörr studsar när man stänger den och det verkar som om de två piggarna är tröga och därför inte trycks in vid stängning. Även om dörren ´stängs´ så måste man sedan dra till ordentligt för att den skall vara helt stängd och kunna låsas.
Tacksam för tips
Vår dörr studsar när man stänger den och det verkar som om de två piggarna är tröga och därför inte trycks in vid stängning. Även om dörren ´stängs´ så måste man sedan dra till ordentligt för att den skall vara helt stängd och kunna låsas.
Tacksam för tips
Du ska inte behöva dra igen dörrbladet något extra utan då är det något som är fel i dörrmiljön t.ex slutbleckets plösmått eller dåligt justerar karm/dörr kanske skrapar dörren i tröskel eller karm.C Carl Rosenberg skrev:Hej!
Tacksam för tips
Om ni har som vana att slå igen dörren och den studsar så komplettera med en dörrstängare.
Om fallkolvar upplevs tröga när dörren dras igen så kan det behövas lite låsfett som skapar en glidyta men glöm inte att dra bort överblivet fett.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Hur monterar jag yale doorman l3 i en kaski träpaneldörr (New York)
Fönster & Dörrar -
Yale doorman L3 i gammal dörr
Fönster & Dörrar -
Varning för Yale Doorman L3
Fönster & Dörrar -
Installation av Yale doorman L3s (hantverkare)
Fönster & Dörrar -
Yale Doorman L3S invändig håller på att lossna från dörren
Fönster & Dörrar