HEJ!

Köpte 2st yale doorman L3 i lördags och monterade söndag, började med den ena, fick kontakt med bluetooth o de gick ju rätt okej, sen skulle jag connecta till bryggan, tog rätt bra stund att de skulle få kontakt men skärmsläckarn på mobilen gick på och sen va de fail av nån anledning. Men försökte åter igen men lyckades inte, gjorde fabriksåterställning och testade men gick inte. Tröttnade och kopplade in nästa dörr, den funkade galant att koppla upp mm.

Återgick till första dörr, gjorde fabriksåterställning och testade, ingen lycka, åter igen testade massa och tillslut vet jag inte om jag glömde bort hur man gjorde fabriksåterställning eller om det inte fungrerar med fabriksåterställning. (Håller in knapp, ta ut batteri, sätter in batteri, väntar till välkomnsfras och släpper).
Testat många ggr men kan inte tydligen fabriksåterställa.
Det funkar att låsa från utsida och insida med bred men kan inte låsa upp utifrån.

Någon som vet hur man kan göra? Gör jag fel på fabriksåterställningen?

Inte ringt support ännu, tänkte.höra med er först :)

Tack på förhand

Mitt lås gick inte återställa för att låset låg kvar i appen. Prova ta bort låset i appen genom att göra en fabriksåterställning i appen.

Skulle det inte fungera kan du prova installera om appen, såhär:
Först appen:
1. Installera om appen på telefonen
2. Logga in
3. Fabriksåterställ låset i appen

Sedan låset:
1. Ta ut ett batteri
2. Tryck in knappen på låset för fabriksåterställning, samtidigt som du sätter tillbaka batteriet ( håll i 3 sekunder )
3. Nu ska låset vara återställt

Hej!
Hade kontakt med där jag köpte och yales support, visade sig att låset inte skickade signaler överhuvudtaget och fick inte någon kontakt. Fick ett nytt lås och fungerade kanon sen :)
Tack för svaret. Kanske kan vara nyttigt till någon annan :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.