3 965 läst ·
2 svar
4k läst
2 svar
Yale doorman i dörr utan slutbleck
Hej,
Jag har köpt ett yale doorman V2N men när jag tittar på vår dörr så finns ingen slutbleck i karmen utan hål för lås är direkt i själva karmen. Dörren och lägenheten är ny (2017) och jag har försökt leta information på nätet men hittar inget. Alla frågor och inatallationshjälp jag hittar har dörren i fråga ett slutbleck. Är det någon här som vet om detta är vanligt och hur jag i så fall ska göra? Göra hål i karmen???? Låter inte som en bra idé.
Tack på förhand
Jag har köpt ett yale doorman V2N men när jag tittar på vår dörr så finns ingen slutbleck i karmen utan hål för lås är direkt i själva karmen. Dörren och lägenheten är ny (2017) och jag har försökt leta information på nätet men hittar inget. Alla frågor och inatallationshjälp jag hittar har dörren i fråga ett slutbleck. Är det någon här som vet om detta är vanligt och hur jag i så fall ska göra? Göra hål i karmen???? Låter inte som en bra idé.
Tack på förhand
Produkter som diskuteras: "slutbleck"
Slutbleck
Slutbleck är viktiga komponenter i dörrsystem, som fungerar som motpart till dörrlåset och bidrar till att förbättra dörrens säkerhet och stabilitet. De finns i en mängd olika stilar och storlekar för att passa olika typer av dörrar och
Läs mer
Tänkte svara på den här tråden ett par år senare så det hjälper någon annan.
Köpte ett Yale Doorman L3S och var lite snabb i installation och insåg att vår dörrkarm saknar slutbleck, eller snarare har integrerat slutbleck i karmen, alltså bara två hål in i plåten.
Det går INTE att använda Yale Doorman då utan att påverka dörrens brand/säkerhetsklassning. Man KAN bara såga upp lite i karmen men antagligen gäller inte din försäkring efter det och det går inte att återställa.
Dörren är en Daloc S40/42.
Köpte ett Yale Doorman L3S och var lite snabb i installation och insåg att vår dörrkarm saknar slutbleck, eller snarare har integrerat slutbleck i karmen, alltså bara två hål in i plåten.
Det går INTE att använda Yale Doorman då utan att påverka dörrens brand/säkerhetsklassning. Man KAN bara såga upp lite i karmen men antagligen gäller inte din försäkring efter det och det går inte att återställa.
Dörren är en Daloc S40/42.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur monterar jag yale doorman l3 i en kaski träpaneldörr (New York)
Fönster & Dörrar -
Yale doorman L3 i gammal dörr
Fönster & Dörrar -
Dörr smäller med yale doorman, lösning?
Fönster & Dörrar -
Yale doorman Classic i förrådsdörr
Fönster & Dörrar -
Yale Doorman L3S invändig håller på att lossna från dörren
Fönster & Dörrar