Hej,
Har sen tidigare Yale Doorman Classic i huset och vill även sätta in i förrådet. Insåg att slutblecket inte passar och att jag måste fräsa ur för att det ska plats och därtill är dörrkarmen smalare än de vi har i huset (tror dock att slutblecket får plats).
Läst runt på forumet och sett flera exempel där Yale Doorman satts in i förråd och andra dörrar där slutblecket inte passade. Men innan jag går på dörrkarmen ber jag om råd och hjälp. Hoppas att @123abc även kan hjälpa mig?
Ber om ursäkt för något mörka bilder. Tog dem nu på kvällen (kan bifoga nya i dagsljus om det behövs).
Vänligen,
Henrik
Har sen tidigare Yale Doorman Classic i huset och vill även sätta in i förrådet. Insåg att slutblecket inte passar och att jag måste fräsa ur för att det ska plats och därtill är dörrkarmen smalare än de vi har i huset (tror dock att slutblecket får plats).
Läst runt på forumet och sett flera exempel där Yale Doorman satts in i förråd och andra dörrar där slutblecket inte passade. Men innan jag går på dörrkarmen ber jag om råd och hjälp. Hoppas att @123abc även kan hjälpa mig?
Ber om ursäkt för något mörka bilder. Tog dem nu på kvällen (kan bifoga nya i dagsljus om det behövs).
Vänligen,
Henrik
Här kommer några bilder, men plösmåttet är ~16 mm1 123abc skrev:
Om det behövs fler bilder eller fler mått ordnar jag det.
Någon annan som gjort samma "operation" som kan hjälpa mig i rätt riktning? Kommer det att gå eller bör jag titta efter en annan lösning?
Produkter som diskuteras: "slutblecken"

Slutbleck
Slutbleck är viktiga komponenter i dörrsystem, som fungerar som motpart till dörrlåset och bidrar till att förbättra dörrens säkerhet och stabilitet. De finns i en mängd olika stilar och storlekar för att passa olika typer av dörrar och
Läs mer
Okej! Då kör jag på ett 1487-2.
Jag som använt det verktyget mycket anser att det ofta inte är bra för att fräsa in slutbleck.Farstatjej90 skrev:
Verktyget sitter ofta dåligt på karmen framförallt kan foder och lister påverka och det ofta är för brett för verktyget.
En borrmaskin och stämjärn är ofta enklare, jag använder fräsverktyget väldigt sällan till slutbleck tror det är under 1% av alla slutbleck jag monterar.
Bra info! 😀☺️👍1 123abc skrev:Jag som använt det verktyget mycket anser att det ofta inte är bra för att fräsa in slutbleck.
Verktyget sitter ofta dåligt på karmen framförallt kan foder och lister påverka och det ofta är för brett för verktyget.
En borrmaskin och stämjärn är ofta enklare, jag använder fräsverktyget väldigt sällan till slutbleck tror det är under 1% av alla slutbleck jag monterar.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden