323 628 läst · 1 317 svar
324k läst
1,3k svar
Worx Landroid 1.0 första modellen
Hvis gresset legger ser så er det vel for langt .... klipp det oftere och kortereBosse_A skrev:Nu har jag plockat ur 2 kg vikt ur varje robot. De har gått oklanderligt sedan jag fixade begränsningstråden. Gräset står inte rakt upp utan ligger som en välborstad hund och det är av denna anledning jag tagit ur vikterna. Nu får vi se om gräset reser på sig eller om det uppstår något annat problem.
//Bosse
Medlem
· Västra Götaland
· 101 inlägg
Samma här.
Jag tog bara bort vikten. Det materialet som ligger runt batteriet ser fortfarande till att batteriet inte kan fara runt i horisontalplanet, och eftersom batteriet i sig är rätt lätt så nöp det till rätt bra även vertikalt. Men naturligtvis tänker jag mig för en gång extra när jag lyfter roboten i handtaget så att det går lugnt tillväga.
Har letat i trådarna efter någon slags diagnos på detta problem som en del haft med att detta händer vid vanliga krockar. Min har fungerat klockrent sen den var ny i maj, men igår började detta beteende. Har städat under kåpan och startat om. Allt verkar röra sig som det ska, men den bråkar forfarande. Har en teori om att det är värmen, för nu går den när det har kylt av lite på kvällen. Någon som lämnat in sin och fått den lagad\diagnostiserad?
De senaste dagarna har det hänt att min robot stängt av sig till synes helt utan anledning när den varit ute och arbetat några gånger. Är tvungen att trycka på power on och skriva in pin. Inget felmeddelande på displayen och de 20 minuterna som han väntar på hjälp innan den stänger av sig har inte hunnit gått.
Batteriet har inte varit slut när detta skett, roboten är ca 2 månader gammal.
Nån som har haft liknande problem?
Batteriet har inte varit slut när detta skett, roboten är ca 2 månader gammal.
Nån som har haft liknande problem?
Redigerat: