Tvättmaskinen började skramla rejält under drift, så jag skruvade ner baksidan och lossade slangen till trumman. Jag fiskade sedan ut dessa två platta ståltrådar innifrån hålet där slangen till trumman satt.

Kan detta något från min tvätt, eller kan det vara något som hör till tvättmaskinen som då gått sönder?

(Dom är olika långa, så dom satt inte på någon BH. Och mina andra kläder har ingen ståltråd i sig av vad jag vet)

mms_img-613648022.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Troligen från fridans bh

Frugans ska de va 😄

Det där är BH-bågar. Från olika BH då om de inte kan var från samma. Eller så har den ena gått av lite.

Tackar! ;) ja det är nog två olika bågar från bh. Kanske har dom legat där under lång tid och sedan hamnat fel...

Därav anledningen till att byglar från BH är den vanligaste orsaken till att tvättmaskiner går sönder =)

S
använder ni tvättpåse?

SBH skrev:
använder ni tvättpåse?
Ja, fast vi kan ha glömt det nån gång.

Kan för övrigt nämna att efter att vi satte tillbaks slangklämman till trumman och körde en tvätt, så läkte det vatten.
Så tar ni loss en sådan klämma man tar med tång, kan det vara läge till att byta till en ny rostfri klämma med rundade kanter som man skruvar åt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.