Byggahus.se
Hejsan

Vill bara dela med mig av mina otroligt bra erfarenheter av Wera bits.

La ny läkt på garaget i helgen och drog i ca 350 Essve Cutter 6x90mm och 6x110 TX25, jag och en kompis, varsin skruvdragare med Wera bits och en öl i handen.

Minimalt slitage på bitsen, inte en enda skruv som blev förstörd.

KVALITÉ !

Har även köpt Weras diamantbeläggda bits till övrigt skruvande, helt outslitliga !

DeWalts värsta bits håller inte, FLEX bitsen var sämre än ÖB bits, och alla andra jag har är bara skit i jämförelse med Wera.

Mvh Tobbe

Wera-bitsen är säkert jättebra, jag har aldrig testat dem men har ingen anledning att tvivla. Men 350 skruv är väl lite för lite att avgöra bitsens kvalitet? När man köper skruv på Byggmax eller Biltema brukar det ligga ett par bits med i burken, och nog brukar ett sånt bits hålla för de 250 skruvarna i burken.

Det bästa bits jag vet sitter i min gipsskruvdragare. Jag köpte den begagnad och har ingen aning om hur mycket det bitset gått innan det kom i min ägo. Jag har i alla fall dragit över 10000 skruv med det, och det fungerar fortfarande utan anmärkning.

Vilket märke? Har tyvärr ingen aning.

Håller med om att Wera-bitsen är bra, gillar deras Bi-torsion eller vad de heter. Dyra men håller länge.

Vad gäller Anders bits i gipsdragaren kanske den otroliga livslängden beror på att skruven alltid dras i på ett snällt sätt pga dragarens konstruktion?

Ja, jag gillar weras bits. Men även Festools bits är helt underbart bra. Speciellt de längre bitsen i en centrotec-chuck...helt underbara att jobba med.

Wera Bi-torsion diamantbelagda är de bästa jag testat, helt suverän kvalitet.

Jag håller med om att Wera Bi-Torsion är riktigt trevliga bits. Däremot började fernissan att flaga ordentligt när köpte jag en sån här Wera bitssats med bitschuck.
308574_X_2006-06-30_084830_16.jpg
Bitschucken kroknade redan efter 2 veckor när magneten lossnade från chucken och den blev obrukbar. Jag lämnade tillbaka satsen och letar nu efter en bättre bitschuck. Några tips?

(Bitshållare = bara magnethållare. Bitschuck = magnethållare + mekanisk spärr)

Wera´s Rapidaptor :)

Fungerar skitbra, bitset lossnar aldrig och det är lätt att byta bits.

Jag har en bitschuck från Hilti som jag är mycket nöjd med. Misstänker att den är en OEM:ad historia från någon stor verktygstillverkare. Ibland tycker jag dock chuckarna är till nackdel, nämligen när det är trångt vi skruven. Då tar ibland ringen på chucken i omgivande material =/

Kumap32 skrev:
APEX är absolut överlägset bäst men svindyra......... & inte helt lätta att få tag på ..... dessutom har man slarvat bort dom små djä....na innan man slitit ut dom
Håller med helt och hållet...
I alla fall de nedsvarvade vi använder..

Har inte "slitit" ut något ännu, och då jobbar jag inom branschen och använder skruvdragaren varje dag..
T.o.m. rostfria skruv till altaner går fint - och det är det inte många bits som orkar med någon längre tid.

Vars hittar jag APEX bits ? :)

Låter onekligen intressant !

Kan inte annat än att hålla med. Apex Bits dom som är smalare än vanliga är helt Överlägsna.. Svåra som attans å fåtag på, dyra. å varje gång man kommer över dom så lovar man sig att hålla hårt i dom. Men hur länge klarar man det?

kan inte heller minnas att jag har slitigt ut någon, innan man tappade bort den.

Det måste ju rimligtvis finnas en svensk åf, måste googla lite :)

Håller med om att Wera "diamant" är bra bits, måste också säga att Byggmax bits är absolut sämst, verkar vara av mjukare material än skruvar...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.