Byggahus.se

Wellton Way

1. S
    Medlem · 444 inlägg

sofia_k

Medlem
    Någon som har erfarenhet av eller hört omdöme om denna produkt, som så mkt annat verkar den vara mkt bra och lättanvänd enligt tillverkarens hemsida.... ;)
    svensk hemsida har de  iaf  http://www.welltonway.com/

kom gärna med synpunkter :)

2. lastkaj
    Medlem · 1 395 inlägg

lastkaj

Medlem

Re: Wellton Way

Wellton är samma person som hade det framgångsrika PC företaget Lap-power för cirka 10 år sedan. På den tiden fick Lap-Power mycket kritik att de använde konstiga metoder mot sina kunder. De lovade mycket, men de höll lite. Det var på den tiden PC var någorlunda nytt och det gick att lura folk. Efter ett tag så kursade Lap-power som många andra PC företag.

Jag blir alltid misstänksam när det är en person som tidigare har dåligt rykte som drar igång något nytt. Dock kan det ju vara så att Welltonway är världens produkten, och jag får aldrig reda på det för jag är för misstänksam.

3. H
    Medlem · 257 inlägg
  4. S
    Medlem · 444 inlägg

sofia_k

Medlem

Tycker osså att det verkar riktigt intressant, nästan för enkelt o bra....skulle vilja se det i verkligheten och testa det, tydligen finns det ett "showroom" i Stockholm där man kan se o testa det. Någon som varit där eller vill åka dit och göra en research till mig?? ;) ;)

tack för länktipsen :)

5. Q
    Medlem · 328 inlägg

que

Medlem

Har också läst PFA artikel, där Welton fick bra kritik, men tycker nog att det är ganska dyrt. Skillnaden är ju inte så stor till ett Tv-kort med Media-program från tex Pinnacle, kostar mindre än 1000:- och ger ung samma möjligheter, med TV, DVD, VIDEO, FOTO, MUSIK. Undrar om enda skillnaden är att Weltons är något tystare, men det kan man nog fixa med en "vanlig dator".

6. M
    Medlem · 93 inlägg

mr_pettersson

Medlem

Jag har varit och kollat på deras showroom.
    Intressant produkt med i stort samma sak som Windows Media Center 2005. Welltons tjästerportaler är bara länkar till websidor vilket inte är mycket att hurra över.
    Upplevde inte att Wellton gav något som inte fanns i MCE eller gratisvarianter som mediaportal. Visst dom få installerade och klara men det finns det fler som har idag med MCE plus att deras datorer var fula (med undantag för Hush som dom hade).

7. P
    Medlem · Västra Götaland · 1 156 inlägg

para

Medlem

Har haft min "Weltonway Hem-PC" i ett år nu. Då fanns det bara paket att köpa installerat o klart i en multimediadator/Broadbandbox. Behållningen tycker jag är att den är mycket lättanvänd med enkla menyer.

Inget trassel utan det var bara att stoppa i sladden och köra. Datorn/burken var ruskigt ful med stora blå lampor som blinkar. Tror dom har uppdaterat sina datorer nu? Har den i en tv-bänk med lucka så den blir helt ljudlös (och osynlig). TV-kortet i min är riktigt uselt men det går väl byta till ett bättre.

Trådlöst tangentbord o fjärr följde med. Fjärren är riktigt bra och man styr muspekaren med tummen på en fet gummiknapp.

XP-startar upp först och 5-10sekunder efter det så står man i startmenyn men alla stora ikoner. TV, video, windows, dvd, bilder, musik, internet, ,,,,, Ska jag titta på TV så orkar jag ju inte starta datorn men till allt annat är det smidigt

8. H
    Medlem · 257 inlägg

Om du inte behöver kombinera PC och multimedia så kan jag rekommendera DVD brännare med inbyggd hårddisk. Det blir både billigare och enklare.
    Har haft en Pioneer DVR520HS med 80GB hårddisk i fyra månader och vi är helnöjda. Det enda jag saknar är nätverksanslutning för att kolla TV tablåer. Tänkte först köpa en Kiss DP558 som har detta men när leveransbeskedet flyttats fram flera gånger under sex månaders tid ledsnade jag och köpte Pioneer spelaren istället.

9. S
    Medlem · 444 inlägg

sofia_k

Medlem

Såg den, verkar osså vara ett mkt bra alternativ, var hade du tänkt beställa den?
    Är inte menyerna lite krångliga på den modellen?
    :)

10. H
    Medlem · 257 inlägg

Kollade olika leverantörer och leveranstider på deras hemsidor via Pricerunner. Hade också direktkontakt med Kiss Technology i Danmark som tillverkar den.
    Pioneer spelaren köpte jag från TechnikDirekt i Tyskland och det fungerade perfekt och Pioneers garanti gäller även i Sverige.

11. S
    Medlem · 444 inlägg

sofia_k

Medlem

blir nog en sån iaf, ser mkt bra ut och man slipper en dator för just de ändamålet som DVD:n uppfyller. :)
    Tackar för tipset.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.