2 369 läst · 8 svar
2k läst
8 svar
Webbsidor för att lära sig grunderna (till allt)?
Hej
Utan att skapa en alldeles för stor snyfthistoria så kommer jag från ett maskroshem och har tyvärr missat de absolut mesta inom grundläggande snickeri, ellära, vvs m.m. - och jag tänkte kommande året lyfta min allmänbildning på kvällar och helger.
Jag skulle visserligen kunna skapa en egen lista av Youtube-videos från diverse skapare, men upplever samtidigt att det blir ostrukturerat och den röda tråden saknas. Så, med det sagt - förutom att köpa studentlitteratur, känner ni till några bra sidor där jag kan lära mig grunderna inom EL och VVS?
Tack,
Utan att skapa en alldeles för stor snyfthistoria så kommer jag från ett maskroshem och har tyvärr missat de absolut mesta inom grundläggande snickeri, ellära, vvs m.m. - och jag tänkte kommande året lyfta min allmänbildning på kvällar och helger.
Jag skulle visserligen kunna skapa en egen lista av Youtube-videos från diverse skapare, men upplever samtidigt att det blir ostrukturerat och den röda tråden saknas. Så, med det sagt - förutom att köpa studentlitteratur, känner ni till några bra sidor där jag kan lära mig grunderna inom EL och VVS?
Tack,
Varför gå över ån efter vatten - Byggahus är nog den mest kompletta sidan med samlad info om allt det du söker. Fast jag förstår att du vill ha det lite filtrerat, finns mycket oväsentligt oxå här. Fördelen med byggahus är att en enskild lösning på ett problem aldrig får stå oemotsagd, dvs man riskerar sällan att få en dålig lösning utan att någon varnar.
Bo Siltberg har gjort en riktigt bra artikelserie om el här.
Bo Siltberg har gjort en riktigt bra artikelserie om el här.
Här är länken till en av de artiklar Bo har skrivit:
https://www.byggahus.se/el/svenska-elsystemet
https://www.byggahus.se/el/svenska-elsystemet
Vill tacka för samtliga länkar - de är nu bokmärkta
Kom också på en idé att kanske köpa begagnad studentlitteratur till en billig peng.
Kom också på en idé att kanske köpa begagnad studentlitteratur till en billig peng.
Liknande trådar
-
Av denna anledning är det bra att ha fast elanslutning för luftvärmepump
El -
Hur kommer användningen av vedspisen att fungera när ventilen ovanför vedspisen är igenmurad?
Kök -
Bra tips för att spara el.
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
Förbättra betongskiva köksbänk
Kök -
Torktumlare stannar efter 15 sek och visar varningssymbol för vattenbehållare
Vitvaror