Hej! Är det någon som anlitat vvsare som gjort märken? Vad är det som gäller? Han har råkat slinta med borren och gjort 5 djupa hack i vår nya bänkskiva på kommoden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det tog även 1.5 dag (12 h) att montera en takdusch byta 2 kommoder. Kändes överdrivet länge, men jag har heller ingen erfarenhet.
Ja, det måste väl åtminstone gällande bänkskiva att dom får byta den på garanti. Köper man nytt då vill man väl inte börja med märken i skivan....
Nej precis. :/ men jag har fattat det som att vi får köpa ny bänkskiva men att han kan göra om arbetet Dock är jag rädd för att kommoden blir skadad om man byter skiva nu när den är limmad. Det var sambon som pratade med honom i telefon så har inte fått svaren direkt
Nej precis. :/ men jag har fattat det som att vi får köpa ny bänkskiva men att han kan göra om arbetet Dock är jag rädd för att kommoden blir skadad om man byter skiva nu när den är limmad. Det var sambon som pratade med honom i telefon så har inte fått svaren direkt
Skadar han skivan, bör han köpa en ny.
Med borren...?
Det där märker man att man "råkar" göra! Ingen snack om saken. Tråkigt men det händer någon gång ibland då man inte är koncentrerad. Detta har även jag gjort någon gång tråkigt nog...
Skillnaden är hur man löser problemen som uppstår.
Det är ju bara säga som det är och fixa kostnadsfritt om man vill behålla kunderna.
Hur kan man inte märka om man studsar iväg med maskinen och stöter i skivan fem gånger?
Ser dessutom ut som han försökt dölja skadorna med tex tuschpenna eller något liknande
Tidsåtgången känns väldigt i överkant , då plattorna på bilden känns väldigt basic att borra så ska det enligt mig ta max 2h för denna kommod ink såga bänkskivan att montera, OM han haft rätt utrustning med sig från början ?
Takdusch ~1h .
Så med den andra kommoden medräknat skulle jag absolut max debitera 8 ink restid.
(Tid räknat på när man är på plats)
Och gör man skada på material meddelar man kunden detta och kommer överens om hur man på smidigast vis får fram nytt material.
Självklart ligger kostnaden på hantverkaren, är det dyra saker finns det försäkring för just dessa problem.
Men med tanke på hur din hantverkare svarat/betett sig i så är det bara bromsa betalningen tills han gjort rätt för sig.
Hårt mot hårt.
Hej
Kommoden blir inte skadad av att byta skiva.
Allt handlar om rätt verktyg o hjälpmedel för att demontera den gamla limmade.
Tidsåtgången känns väldigt i överkant , då plattorna på bilden känns väldigt basic att borra så ska det enligt mig ta max 2h för denna kommod ink såga bänkskivan att montera, OM han haft rätt utrustning med sig från början ?
Takdusch ~1h .
Så med den andra kommoden medräknat skulle jag absolut max debitera 8 ink restid.
(Tid räknat på när man är på plats)
Och gör man skada på material meddelar man kunden detta och kommer överens om hur man på smidigast vis får fram nytt material.
Självklart ligger kostnaden på hantverkaren, är det dyra saker finns det försäkring för just dessa problem.
Men med tanke på hur din hantverkare svarat/betett sig i så är det bara bromsa betalningen tills han gjort rätt för sig.
Hårt mot hårt.
mvh VVS montör.
Jag insåg idag att det är självklart att han fyllt i hålen och sen påstår att han inte märkt att det blivit av vilket känns fel. Har du något råd eller tips på vad jag kan begära i "skadestånd"? Att han betalar ny bänkskiva plus det arbetet som krävs för att byta ut den? Realistiskt?