Hej!

Jag läste någonstans att "vridfönster kärvar aldrig" men det stämmer inte in med min ringa erfarenhet :-) Nybliven husägare, med rätt nya fönster, men flera som kärvar ordentligt i underkant och kräver smärre våld för att stänga. Jag har googlat runt lite och det verkar landa i att hyvla av lite i nederkant av karmen.

Eller kan det finnas en enklare lösning? Karmskruvar, justering av gångjärn etc...

Kombinera det med att vreden inte sitter fast ordentligt, så att man lätt står med det i handen och att det då är sjukt svårt att pilla fram den inre fästdelen för att få fast det igen... så är det ett utmanande beslut om fönstren ska öppnas för dagen eller ej.

Bifogar bild på vredet och hoppas att någon vänligt sinnad själ kan komma med tips på hur jag även kan fästa vreden bättre (kan iofs lösa sig om bara fönstret slutar kärva).

Ha en skön midsommarhelg!

Mvh Claes

• Certifikat- och prestandainformation på vit fönsterkarm med svart text och CE-märkning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett löst vridfönsterhandtag med synliga skruvar på fönsterkarmen, med en suddig trädgård i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.