Byggahus.se

Vita högblanka "bräder"

1. M
    Medlem Nivå 3
    Hej,

Jag har ett vitt högblankt sideboard från IKEA som jag tänkte ha platt-tv:n på och alla mediaapparater (dvd-spelare, cd-växlare, PS2-konsol etc) i. Tyvärr visade det sig att sideboardet var inte tillräckligt djupt...:( Jag tänkte jag skulle ta bort bakstycket till sideboardet men då måste jag ha något att fylla upp i glappet mellan väggen och sideboardet.

Frågan är det går köpa vita högblanka "bräder" någonstans med en bredd på typ 10 cm? :confused: En annan variant är att köpa vanliga träbräder och måla dem svarta eller någon annan färg (t.ex. väggens färg). Det finns en viss risk att det fina sideboardet blir förstört.

2. ¤ akila ¤
    Medlem Nivå 8
    Är det hela världen om det blir ett glapp mellan vägg och bänk? Tänker bara på vår sideboard (bonde) som stod ca 10cm från väggen för att tjock-tvn va för tjock. Det glappet va absolut inget man tänkte på. Testa först om prylarna verkligen syns från dom platser du normalt är på i rummet. Frågan kanske då blir om det är värt att lappa i med annan skiva om du bara ser dom tex när du städar.

3. M
    Medlem Nivå 3
    Jo, frugan är inne på samma sak. Jag ska ta bort eller såga bakstycket imorgon (om det blir uppehåll ut).

Tack för svaret.

4. fresve
    Medlem Nivå 11
    Du kan ju köpa en täcksida på IKEA, högblank och roa dig med att såga i den lite. :)

5. 0
    Medlem Nivå 2
    Man kan dölja mycket med en snygg växt också. :)