Byggahus.se

visningshus från fiskarhedenvillan.

1. S
    Medlem Nivå 1
    blev lite besviken på fiskarhedenvillan dom har inga visninghus :surprised:
    jag trodde att dom företag som säljer hus ska väl ha visningshus eller.
    vi ska nog bygga lommen från fiskarhedenvillan.
    men man vill ju se hur huset ser ut invändigt hur stora rummen är osv
    jag läste att det fanns visninghus i uppsalaområdet men dom sa att dom inte hade några att visa.
    synd tyckte jag.

2. Thomas_Stina
    Medlem Nivå 5

Re: visningshus från fiskarhedenvillan.

Ja det låter konstigt att De inte har NÅT hus att visa. :-?
    Inte minst för att se standarden på huset... Se, lyssna och känna på det...
    Har Ni skrivit på och bestämt er ändå?!

//Stina

3. E
    Medlem Nivå 1

Vi har stora planer på att bygga Hägern från FH. Vår säljare skulle ta kontakt med ett par som byggt Hägern i närheten av där vi bor. Om de går med på att visa huset så får vi kika på det, annars skulle han ordna en visning någon annanstans, då får vi kanske åka en bit men det känns som det är värt det!

4. Thomas_Stina
    Medlem Nivå 5

Det är helt klart värt att kika på huset innan man bestämmer sig... Det kan vara svårt att tänka sig hur det blir och hur det ser ut i verkligheten om man endast är "amatör".

När vi valde mellan två hus så visade det sig direkt efter att vi varit och kollat på båda vilket som motsvarade våra förväntningar och passade oss bäst...

Lycka till! ;)

//Stina

5. F
    Medlem Nivå 2

Hej!

Jag har varit och tittat på ett visningshus "lommen" från Fiskarheden, i Lidköping.

Har även lite bilder, skicka pm om du är intresserad...

Mvh Fia

6. R
    Medlem Nivå 1
    Hej
    Jag hakar på denna tråd då vi funderar på ett Domherren eller Lommen på senare tid. Har kontakt med en väkdigt tillmötes gående säljare säljare som ska ordna en visning på ett Domherren. men det skulle vara kul och se ett Lommen.
    frys74 kan du maila bilder så vore vi tacksamma. jag skickar ett pm.

tack
    //Roger

7. C
    Självbyggare Nivå 2
    Vi bygger ett domherren i Karlstad, kolla gärna vår hemsida!

8. L
    Medlem Nivå 2
    Vad har ni för hemsida? jag är ny här på forumet så jag har lite dålig koll, men har sett att en del är flitiga med att föra byggdagbok. Vi står i begrepp att välja ett lärkan från FH men alltid kul att se lite av det andra som de gör.

9. L
    Medlem Nivå 2
    Behöver inte informationen då jag hittade den nästan direkt efter. Vilket fint hus ni bygger. Det som ni inte gör själva, har ni anlitat FH och deras kontakter?
    Hur verkar dom att arbeta med. Har aldrig byggt hus förut så det skall bli otroligt spännande, men också lång väntan då vi ej ansökt om bygglov ännu. Hoppas att vår kommun är lika bra som Karlstads.

10. A
    Medlem Nivå 7
    Fint hus!!

11. C
    Självbyggare Nivå 2
    Vi tog stomresningen genom Fh villan, ett företag från borlänge. Därefter har vi gjort själva och anlitat lokal snickare. Vi är jätte nöjda med FH villan. Väntan är nästan olidlig :) men det är ju värt att vänta på!!

12. L
    Medlem Nivå 2
    Var inne igen på er hemsida och kikade för att få lite insiration. En liten fråga, har ni tagit garaget ifrån FH oxå? vilken storlek har det samttill vilken kostnad./-hälsningar nyfiken

13. C
    Självbyggare Nivå 2
    Garaget är från FH villan och det kostar 113 750:-, isolerat 2 bilsgarage på 63 kvadrat, komplett byggsats. Halvmånefönstret ingår ej. Pris för platta tillkommer.

14. S
    Medlem Nivå 1
    Vår säljare gav oss några adresser där dom byggt det huset vi ville titta på så vi kunde åka förbi och kika och ville vi in i något så skulle vi kontakta säljaren igen så skulle han försöka göra så att vi fick komma in och titta. Så mitt råd är att prata med en säljare om att ni vill in och titta eller åtminstone få adresser så ni kan åka förbi utanför...

15. L
    Medlem Nivå 2
    Hej skruttgumman!
    vet du om det finns något i närheten av Gbg eller ligger alla uppåt i landet? Har ni ett FH själva?