Byggahus.se

Visa era mexitegelhus-som ni uppdaterat utan att byta ut teglet

1. T
    Medlem · 324 inlägg

Titan123

Medlem
    Behöver inspiration på hur man skall kunna uppdatera sitt mexitegelhus för att bli av med 70-tals känslan. Jag älskar teglet på vårt hus, så det vill jag inte byta ut men huset behöver uppdateras. Så har ni behållt teglet men gjort andra ändringar för att förändra känslan så lägg gärna ut bilder för att inspirera oss andra. Amerikanarna är annars bra på att göra förändringar så jag bifogar en inspirationsbild på ett 70 tals hus som är uppdaterat till ett klassiskt hus.

• Laddar…
  2. S
    Medlem · 1 409 inlägg
    Mexitegel är fint! 70-tal är fint!
    Jag önskar att jag hade mexitegel på mitt hus

3. M
    Medlem · 23 inlägg
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    F0248AE8-C6CD-494C-A934-6BB11F6B67B2.jpeg

Kul trådstart, vårt hus är ”ganska likt” det på bilden. Vi har bott här i 4 år nu och har gjort lite smågrejer exteriört såsom plockat bort fönsterluckor, rivit en mur och byggt en pergola.
    00C95286-51D5-4DCC-8050-168DC6C09DCE.jpeg
    B4405B7F-BDC3-4DF5-9A0D-4634278D84BA.jpeg

På måndag börjar vi byta ut alla fönster och sätta in nya, större och ffa med tunnare karm. Vi ska också byta tak och panel på garaget i sommar så får väl säga: efterbilder kommer:) Jag gillar teglet väldigt mycket och skulle aldrig få för mig att måla om det som på bilden, målat tegel är ett övergrepp på husets karaktär:oops:

4. M
    Medlem · 23 inlägg
  5. T
    Medlem · 324 inlägg

Titan123

Medlem
  6. T
    Medlem · 324 inlägg

Titan123

Medlem
    nja gillar tegel men verkligen inte 70-talet, trots att jag bor i tegelhus byggt 1972.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.