VIS Entreprenad i Malmö

661 läst  10 svar

1. Marlen Eskilsson
    Administrator · Nivå 20
    Vi ska byta våra fönster i mars månad och har tagit in offerter, bl a från VIS Entreprenad i Malmö. Är det någon här som har anlitat dem och kan berätta om sina erfarenheter?

2. Åsa Lund
    Husägare · Nivå 13
    Be dem om tre referensprojekt på fönsterbyte och kolla upp dem innan ni skriver på beställningen.

3. Marlen Eskilsson
    Administrator · Nivå 20
    Jag bad om referenser, men de hade inga. Det ser mörkt ut.

4. Fadai
    Verktygstokig · Nivå 5
    Inga referenser kan ju bero på att ett företag är nystartat, men jag skulle ändå dra öronen åt mig.

5. Åsa Lund
    Husägare · Nivå 13
    Om inte firman har referenser så borde åtminstone platschefen ha från tidigare anställning? Annars hade jag inte gett dem jobbet!

6. Marlen Eskilsson
    Administrator · Nivå 20
    De har bilder på tidigare jobb på sin hemsida, men säger att de inte kan lämna ut namnet på sina kunder.

7. R
    Medlem · Nivå 6
    Har de inga kunder som vill ställa upp som referenser så är de nog inga nöjda kunder...

8. mexitegel
    Allvetare · Nivå 22
    Då ringer ju alla varningsklockor på en gång. Jag hade möjligen kanske eventuellt funderat lite, lite, lite på firman förutsatt att det bara är betalning i efterskott både på material och arbete.

• Laddar…
  9. Peter_Henry
    Allvetare · Nivå 5
    Att lämna ut kunder och ha nöjda är två olika saker, jag lämnar inte ut kunder bara för att. Betyder inte att alla är missnöjda, dock så vill många inte vara öppna och ta samtalen för dom inte kan/orkar av många skäl. Som entreprenör kan det vara svårt då, bara en annan verision av det hela

• Laddar…
  10. Åsa Lund
    Husägare · Nivå 13
    Jag som jobbar som beställare får relativt ofta frågan per telefon om hur olika firmor skött sig.
    Kanske svårare att få privatpersoner att ställa upp på sånt.
    Som sagt så ringer varningsklocka i detta fall
    Det handlar ju om mycket pengar. Jag hade inte velat beställa utan att veta hur de uppför sig under byggtiden.

• Laddar…
  11. Marlen Eskilsson
    Administrator · Nivå 20
    Tack för alla svar hittills. Jag har gjort fler offertförfrågningar, så förhoppningsvis får jag napp på annat håll.

• Laddar…

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: