Skall bygga om en terass, och står i valet och kvalet. Total budget för materialinköp kan sträckas till 50tkr….för ca 50-55kvm yta.

Vad vi vill uppnå är en så pass underhållsfri trall man bara kan uppnå, fast inom budget. Det är min mors sommarställe.
Underhåll som behöver göras vartannat är eller så kan vara ok, men rengöring och inoljning varje år eller två ggr per år undervikts gärna, då det troligtvis är jag som åker på det.

det verkar bli för dyrt med massiv komposit (till skillnad från den som är ihålig) inklusive alla tillbehör som behövs har jag konstaterat….

Läget är mkt sol(som hela dagen i princip) på vissa delar, en annan del är under tak, och skugga hela tiden.

En annan tanke är gift/miljöaspekten….komposit är en hel del plast i, vilket är lite negativt, samt tryckimpregnerat innehåller tydligen en del kemikalier som inte heller är populära.
Allt går dock att diskutera/förhandla.

Så, för att göra frågan kort….vilket material skall vi använda?

hårdträ?
Komposit?
Erfarenheter av Kebony?
Kärnsund termo fura?
Kärnsund bangkirai? (Priset går dock över budget)
andra alternativ?

all input och hjälp tas gladeligen emot.

Skall du hålla den fräsch varje år så får du räkna med 1000-1500kr / år för trallrent + syntetisk trallolja.
En bra komposittrall räcker att högtryckstvätta när de blir smutsig.
En välskött trädäck efter 3 dagars arbete med utsikt över trädgården och en jacuzzi.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så här ser min 6 år gamla trall efter 3 dagars arbete.

• Gilla
preben89
  • Laddar…
L Leif i Skåne skrev:
Skall du hålla den fräsch varje år så får du räkna med 1000-1500kr / år för trallrent + syntetisk trallolja.
En bra komposittrall räcker att högtryckstvätta när de blir smutsig.
[bild]
Så här ser min 6 år gamla trall efter 3 dagars arbete.
Vad använder du för skyddsmedel?

Fadai
Tycker du kan köra på vanlig trall. Borsta m såpa o vatten och olja när du tycker den behöver det. Inte farligt jobbigt, varje eller vartannat år (tvätten).

Två liter såpa och vatten. Lite sopborste och svett. Så blir vanlig tryckt trall fin.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.