Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Som ni ser så har golvet börjat resa sig och det är endast där solen ligger på. Någon som vet vad detta kan bero på? Golvet ligger både under köksön och köket mot väggen.
Det är vanligt att vinylgolv reser sig i solen. När solen går ner lägger sig golvet igen! Ingen aning varför det är så men jag frågade i butiken och hon i kassan sa att det var vanligt att kunder hörde av sig om problemen.A Andyel skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 2 670 inlägg
1 Kolla muffen till avloppet, konstanta droppar letar sig långt i under golv.
2 Våttorkning med för mycket vatten?
3 Kontakta tillverkaren
2 Våttorkning med för mycket vatten?
3 Kontakta tillverkaren
Hmm okej! Får se ifall det lägger sig till kvällen. Men känns ju inte som att det kommer lägga sig ifall man får flera soliga dagar i rad i sommarS Stadsfiskalen skrev:
Tänkte tillägga lite här. Vi har precis lagt in ett mörkt klickvinylgolv och mycket riktigt får vi samma problem som trådskaparen. Golvet ligger inte för tight för det har fortfarande expansionsmån mot väggarna (har inte satt dit alla lister ännu så jag ser att det är långt från väggen.)
När golvet blir uppvärmt (sol direkt på) blir det lite plufsigt och släpper lite från underlaget så att det glappar lite mot undergolvet. Inte så kul, men verkar lägga sig när det svalnar.. Vi får nog, som Stadsfikalen ovan säger, lägga en matta uppepå.
Det är ju väldigt synd att man behöver ta till massa åtgärder för att golvet inte ska resa sig. Det är ju liksom inga billiga golv det här utan i den högre prisklassen..
När golvet blir uppvärmt (sol direkt på) blir det lite plufsigt och släpper lite från underlaget så att det glappar lite mot undergolvet. Inte så kul, men verkar lägga sig när det svalnar.. Vi får nog, som Stadsfikalen ovan säger, lägga en matta uppepå.
Det är ju väldigt synd att man behöver ta till massa åtgärder för att golvet inte ska resa sig. Det är ju liksom inga billiga golv det här utan i den högre prisklassen..
Vad för golv har ni? Pergo vet jag skriver i sin instruktion att man ska ha deras solmatta under golvet om det är fönster i sollägeE eddiw skrev:Tänkte tillägga lite här. Vi har precis lagt in ett mörkt klickvinylgolv och mycket riktigt får vi samma problem som trådskaparen. Golvet ligger inte för tight för det har fortfarande expansionsmån mot väggarna (har inte satt dit alla lister ännu så jag ser att det är långt från väggen.)