Formulerade denna frågan i en annan forumsdel utan så mycket gehör så testar om här istället.
Har idag en krypgrund med träbjälklag asfaboard, isolering spånskiva med frästa spår och vattenburen golvvärme, ingen plast i träbjälklaget.
Plast på marken, tät ventilation och en corroventa ctr 300tt2.
Ska lägga golv i grabbens rum och valet har fallit på ett vinyl klickgolv från Pergo och de har godkänt att jag skippar deras mellanlägg sålänge jag lägger på minst 9mm spånskiva på golvvärmespånskivan för att inte värmen ska skada vinylegolvet tillsammans med tryck från möbler m.m.
2 frågor
Kan vinylklickgolvet vara såpass tätt att det skapar fukt i träbjälklaget?
Jag vill bara ha ett så tunt undergolv som möjligt som passar in med Pergos 9mm krav, innan låg det ett laminatgolv rakt på den spårade golvvärmeskivan utan ens foam emellan utan några som helst problem alls mer än att när väggar revs så blev det nytt istället för att lappa ihop det gamla.
Jag har precis samma förutsättningar och funderingar du hade, fick du någonsin något svar?
Funderar på att lägga en 6mm masonit som mellangolv (vill också hålla de så lågt som möjligt) och sen vinylklick.
Nej inte så men pratade med Pergo och de sa att deras foam är inte diffusionstät men de sa även att jag kan lägga golvet rakt på spånet med sålänge jag fick det krävda mellanrummet mellan golvvärme och vinylen.
Det har legat ett tag nu och jag har inte mäekt någon formändring, inget som gått isär eller något.