Hej alla forumorakel!
Är det någon som har en bra prognos på hur kallt det blir i vinter och hur elpriserna kommer att utvecklas?
Jag har hittills alltid haft rörligt elpris och aldrig nappat på s.k. vintersäkring av elpriset, men med tanke på minskningen av elproduktionsanläggningar för baskraft så funderar jag på det nu.
Nån som har facit?![]()
1 171 läst · 5 svar
1k läst
5 svar
Vintersäkrat elavtal?
-
-
16 sep 2021 23:12 #2
Ingen har nog facit eftersom vår förmåga att producera el till vår egen befolkning aldrig varit så dålig i modern tid. Aldrig förr har så många haft så få att vara arga på för så mycket.
Beror ju mycket på hur kallt det blir såklart men kan du binda till ett ok pris, så varför inte. För egen del så är själva elpriset en så liten del av det jag betalar per kWh så jag orkar inte bry mig.- Laddar…
-
-
17 sep 2021 10:29 #4
Innan jag bytte leverantör så med alla fasta kostnader och skatter så landade priset per kWh på cirka 2kr. Det beror såklart på att jag har fjärrvärme och elförbrukningen är därför förhållandevis låg.
-
Medlem · 3 inlägg 23 jan 10:12
-
25 jan 00:33 #6
Jag har i flera år tittat på "vintersäkring" hos min elleverantör och alltid avstått eftersom jag inte har trott att det skulle löna sig. Varje gång har jag gissat rätt. Den här gången gissade jag inte så rätt, men jag får trösta mig med att jag har sparat en hel del pengar genom decennierna genom att ha rörligt elpris.
Min fundering om minskningen av baskraften visade sig dock inte vara så relevant. Det är ju andra faktorer som har varit avgörande för det höga elpriset.- Laddar…
Liknande ämnen
-
Välj rätt elavtal för solcellerna
Artikelkommentarer -
Elavtal löpt ut, hur tänka?
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
Välja bäst elavtal tills i höst
Hjälp en nybörjare med Elavtal?
Uppmaning - att läsa på om sitt elavtal - röligt med pristak!
Elavtal, elpriser & elförbrukning