Byggahus.se
  1. Byggahus.se är oberoende på konsumentens sida Regler

Vindtätt ladugård/garage.

1. B
    Medlem · Jönköping · 16 inlägg

Beatdiz

Medlem
    Hej alla amatörer och proffs.

Tänkte slå mitt slag i saken och se om någon har bra tips på hur jag tätar min ladugård.

Har en gammal ladugård på tomten som jag skulle vilja försöka få vindtät i första hand och isolerad i andra hand. Storleken på detta draghål är ca 15 meter långt, 6,5 meter brett och drygt 5,5 meter från golv till taknock.

Jag tänkte använda de befintliga stommarna som finns i ladugården och sätta upp lite extra reglar för att kunna göra det så snyggt och fackmässigt som möjligt.
    Den stora frågan är egentligen vilket material man ska använda för att få godaste resultat?

Det ska inte pågå någon industriell verksamhet där inne mer än att jag kanske plastlagar lite båtar och fixar till bilarna lite då och då.

Eftersom jag är fattig/snål/storfamiljsfar så vill man ju gärna komma undan lite billigare men inte så billigt att det blir skit av det.

Jag har dessa planer nu i sommar. Dörrarna (2st delade portar) skall monteras ner och nya skall tillverkas och sedan sätta upp skenor och få glidport (om det nu kallas så, de som går på skena och hjul utmed väggen?) Sedan bygga en lodrät vägg för den delen som inte skall användas av ladugården. Men där så tar mina idéer slut. Jag kollar forum, tidningar och med bekanta men inga bra förslag om hur det skall göras på enklaste och smidigaste sätt.

Så har du bra förslag till en renodlad amatör så är du välkommen att ge mig bra förslag.
    Hade jag bara haft bra hantverkarkontakter så hade jag lejt ut det då det är lite höjd på det som skall utföras.

Tack så länge

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.