Byggahus.se

Vindkraften ökar stadigt

1. Redaktionen
    På konsumentens sida Nivå 9
    Vindkraften fortsätter att öka och för första gången har det producerats mer än 7 TWh förnybar el under en 12-månadersperiod.

Du kan läsa artikeln här: Vindkraften ökar stadigt

• Svara
  2. E
    Anonym
    Skrivet av: Gäst

7 TWh känns försvinnande lite med tanke på att den totala elproduktionen är cirka 150 TWh....

• Svara
  3. E
    Anonym
    Skrivet av: Alv3

Rätt mycket med tanke på hur lite vindkraftverk man ser i de svenska markerna tycker jag.

• Svara
  4. E
    Anonym
    Skrivet av: Niklas

Det är upp till oss att bli av med fossil el och kärmkraftsel. Att välja ett miljöval hos elhandelsföretaget kostar ofta sjukt lite, typ under en krona om dan även om du har elvärme/värmepump. Ännu bättre är att köpa vindandelar, och i längden är jag övertygad om att det också blir betydligt billigare. Att köpa el för 20-30 öre/kWh + energismartare och moms är väldigt billigt sett till de senaste fem årens genomsnittliga elpriser. Mer snygga vindkraftverk i Sverige! (Ja, för mig är faktiskt vindkraftverk snygga eftersom de symboliserar långsiktighet och solidaritet gentemot framtida generationer.)

• Svara
  5. E
    Anonym

Energismartare ska vara energiskatt... Stavningsprogrammet i ipaden ställde till det.

• Svara
  6. E
    Anonym
    Skrivet av: Gäst

Att ersätta kärnkraft med vindkraft är inte realistiskt.....dessutom skulle elpriset mångdubblas....

• Svara
  7. E
    Anonym

Att vi inte kan ersätta all kärnkraft med endast vindkraft med dagens förbrukning är ingen anledning att inte satsa. Jag tror vi kommer att behöva alla sorters förnybar el. Och det viktigaste av allt tror jag är energibesparing.

• Svara
  8. E
    Anonym
    Skrivet av: Cujo

Efter vattenkraft, är kärnkraft är det miljövänligaste vi har!
    I synnerhet nu när den nya generationens kärnkraftverk, kan använda uttjänt bränsle ifrån de gamla reaktorerna.

Dessutom så borde alla de resurser som satsas på meningslösa vindkraftsparker, borde istället ha gått till fusionsforskning!

Utan kärnkraft och bilen, stannar Sverige!

• Svara
  9. E
    Anonym
    Skrivet av: Avl3

I min värld har era påståenden har inget värde utan några källhänvisningar.

• Svara
  10. E
    Anonym
    • Svara
  11. E
    Anonym
    Skrivet av: Kärnkraft

Stor, stor, stor, tragedi att bygga dessa fula, värdelösa, tramssaker för något så obelagt, naivt och uppblåst som att vi påverkar klimatet.

Så mycket vacker natur, ofta vår unika kust, som förstörts av denna iver att fiska röster på att uppföra miljöbovarna - för ja, de förstör en hel del.

Man får alltså knappt bygga hus, och när man får det ska allt se likadant ut, i detta landet med tanke på omgivning och hur det kommer att se ut men detta är okej?

• Svara
  12. E
    Anonym
    Skrivet av: Kärnkraft

Joel: Tack för länken. Ska se och sprida. Som någon där sa: "Detta är att rasera natur och miljö i klimatets namn".

• Svara