Det är högst beklämmande att Villaägarna agerar som de gör med att företag kan köpa sig rekommendationer. Det går stick i stäv med hela den grundläggande idén om Villaägarnas syfte.

Dock, denna artikel är än mer vinklad än jag uppfattade Di's. Där man framför den ena sidans kommentarer men inte den andra. Vad jag förstod så har ingen förmedling av Arids tjänster skett via sajten, t.ex. Men det skrev ni inte!?

Det måste jag ha missat i originalartikeln! Kollar igenom och justerar.

thomasx skrev:
Det är högst beklämmande att Villaägarna agerar som de gör med att företag kan köpa sig rekommendationer. Det går stick i stäv med hela den grundläggande idén om Villaägarnas syfte.

Dock, denna artikel är än mer vinklad än jag uppfattade Di's. Där man framför den ena sidans kommentarer men inte den andra. Vad jag förstod så har ingen förmedling av Arids tjänster skett via sajten, t.ex. Men det skrev ni inte!?

Jag hittar inget om detta i artikeln? Tvärtom står det att de rekommenderat Arid flera gånger under 2014 och 2015? Var hittar du detta Thomasx?

thomasx skrev:
Vad jag förstod så har ingen förmedling av Arids tjänster skett via sajten, t.ex. Men det skrev ni inte!?

Ok, de kanske plockade ner den igen. Då tycker jag vi avvaktar lite och ser vad de beslutar sig för. Jag har mejlat Henrik och bett om en kommentar.

Exakt vad jag misstänkt från början. All kritik mot Arid/elektroosmos har varit osaklig, och har bara liknat smutskastning.
Visar sig också stämma. När inte längre Arid vill "köpa" reklam av Villaägarna, så blir de istället smutskastade.
Därför har jag tidigare också snarast tagit parti för elektroosmos, än emot.

Det är en helt orimlig slutsats. Arid har inga trovärdiga resultat som visar att deras teknik fungerar.

Det ÄR beklämmande och väldigt allvarligt om en förmedlingssajt som brabyggare tillåter köpta rekommendationer. Nu har jag inte sett hur det ser ut, eller under vilka former det har skett. Om brabyggare ex. säljer annonser som tydligt framgår att det är annonser så är det inte så mycket att snacka om.

Det är extra beklämmande om en förmedlingssajt som gör så här är kopplade till villaägarförbundet, de borde kapa banden genast.

O
AG A skrev:
Exakt vad jag misstänkt från början. All kritik mot Arid/elektroosmos har varit osaklig, och har bara liknat smutskastning.
Visar sig också stämma. När inte längre Arid vill "köpa" reklam av Villaägarna, så blir de istället smutskastade.
Som sagt, kritiken mot Arid har ingenting med Villaägarna att göra. Att använda villaägarna / Brabyggare korkade förehavanden som en fördel för Arid visar bara vilken desperation dessa anhängare har. Den kritik som framförts på forumet har hela tiden varit emot Arids system.
Jag kan tycka att låt den här tråden handla om Villaägarna och inte Arids system.

• Gilla
thomas33
  • Laddar…
AG A skrev:
Är inte det märkliga skäl till att ta parti för en teknisk lösning? Det borde kanske ske på andra grunder?

• Gilla
Fadai
  • Laddar…
G
Villaägarna senaste råd är att vara skeptiska mot DI artiklar. Först TV 4 sen Di vad är nästa steg ? vara skeptiska till Byggahus.se ?
De verkar vilja styra alla möjliga sociala medier, när de inte ens kan sköta sin verksamhet.
De påstår att eftersom vi har förmånga bolag på brabyggare då kan vi inte ha koll på alla.
Om de inte kan ha koll på de bolag de rekommenderar då är det lika bra lägga ner verksamheten.

kan du peka på exakt var villaägarna ger rådet att man skall vara skeptisk mot DI artiklar?

G
hempularen skrev:
kan du peka på exakt var villaägarna ger rådet att man skall vara skeptisk mot DI artiklar?
Läs deras svar till Di artikeln. Har du inte lust att läsa hela sök på ordet skeptisk.

G
Deras chef jurist kan inte stå för sina utskickade mejl heller.
"Ulf Stenberg känner att han blev uthängd som källa och är upprörd.

– Jag blev väldigt förvånad. Vi skickade bara in ett tips. Man kan ha olika uppfattning, men man springer väl inte i väg till en annan nyhetsredaktion och berättar om tipsaren? Jag tycker att det är fullständigt oacceptabelt, säger Ulf Stenberg."

Nej, det skulle vara ett hemligt emejl. Alla ska göra som Villaägarna behagar sig. Medan de ska bete sig hur sim helst och ingen får kritisera dem.
Detta med bara 120 milj i omsättning. Tur att de inte omsatte en miljard. Då skulle alla vara deras drängar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.