Byggahus.se
  1. Byggahus.se är oberoende på konsumentens sida Regler

Villaägarna kritiska till förslag om gatuavgifter

1. Redaktionen
    På konsumentens sida · 3 033 inlägg

Redaktionen

På konsumentens sida
    Villaägarnas riksförbund är kritiska till den statliga utredning som överlämnas idag där det föreslås att kommuner enklare ska kunna ta ut gatukostnader från husägare.

Du kan läsa artikeln här: Villaägarna kritiska till förslag om gatuavgifter

2. E
    Anonym

Ej verifierad

Anonym
    Skrivet av: Lena

Har kanske inte riktigt satt mig in i förslaget med vägavgift vid vägreparation. Är detta något man skulle kunna bli ålagd att betala även om man inte själv tycker vägen är ett problem? Om man tex. bor på landet vid en grusväg och kommunen tycker denna väg ska asfalteras så ska de som bor i området bekosta detta. Skulle man då i stället flytta till en annan ort med grusväg kan man ha oturen att det blir samma sak där. Billigare köpa en Jeep kanske. Jag tycker vägar och allmänna platser ska finansieras via skattsedeln, stor risk annars att vårt vägnät raseras i brist på underhåll.

3. E
    Anonym

Ej verifierad

Anonym
    Skrivet av: Knekt

Det här är skit.

Ser en liknelse till vad Indiska män säger/tycker om kvinnor i Indien:
    Klär du dig västerländskt och inte följer traditionerna så är det ditt fel att du våldtas!

I Sverige så skapar vi den fantastiska kommunala attityden:
    Bygger/Äger du hus så får du skylla dig själv om du bor vid en kommunal gata. - Vi har rätt att våldta dig ekonomiskt om vi vill och du har inga rättigheter för det är vår nya tradition!

4. E
    Anonym

Ej verifierad

Anonym
    Skrivet av: Spik99

Det är fruktanvärt synd om husägarna, i min lilla by har vi en väg som är ca 2,5 km lång och den får vi sköta om helt själva. Vi har byggt om, asfalterat, byggt vägbel, snöröjer, dikar mm mm SJÄLVA. "Våran" väg är naturligtvis öppen för allmänheten.
    Hur har vi löst det ekonomiskt, jo som brukligt är genom lån, vägavgifter för dom boende, sökt bidrag där man kan söka.
    SLUTA GNÄLLA

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.