2 344 läst · 8 svar
2k läst
8 svar
Villa Vallmo i kanten av björkskogen
På konsumentens sida
· 3 136 inlägg
Du kan läsa artikeln här: Villa Vallmo i kanten av björkskogen
- gillar att fasaden och takets ränder liksom matchar och blir ett
- gillar hängrännorna
- gillar tanken att vi inte behöver öppen planlösning mer
-gillar inte att det ser institutionellt ut. Det märks att det inte är "riktig" beställare. då hade nog sett mer personligt ut
- gillar hängrännorna
- gillar tanken att vi inte behöver öppen planlösning mer
-gillar inte att det ser institutionellt ut. Det märks att det inte är "riktig" beställare. då hade nog sett mer personligt ut
Hade reserverat och var väldigt nära att bygga på en granntomt till detta. Fast i ärlighetens namn blev vi mer sugna på att köpa villa Vallmo än att bygga det vi ritat. Fantastiskt fint hus som gör sig bra i det vackra området..
JB villan hör hemma i Falköping, inget annat.
Ett företag som jag för övrigt är mycket imponerad av. Levererar en bra produkt till ett mycket bra pris. Kan som arkitekt inte annat än lovorda. Det som fattas är de dörrluckor vi tänkt oss på huset för att minimera energiåtgång under årets kalla perioder samt möjlighet att helt kunna sluta huset när man reser bort.
Ett företag som jag för övrigt är mycket imponerad av. Levererar en bra produkt till ett mycket bra pris. Kan som arkitekt inte annat än lovorda. Det som fattas är de dörrluckor vi tänkt oss på huset för att minimera energiåtgång under årets kalla perioder samt möjlighet att helt kunna sluta huset när man reser bort.
Tack Thomas Sandell för ett fantastiskt vackert hus! Jag ska själv bygga ett hus med liknande mått och med slamfärg. Jag blev så inspirerad av din fasad och dess symmetri att jag gära skulle vilja använda din lösning med lockläkt och fönsteromformning. Skulle du vilja dela med dig av dina tekniska tankar så får du gärna kontakta mig! mvh /Kenneth
Tycker inte detta objekt är jättelyckat. Framförallt reagerar jag på gavlarna, de stora överbyggnaderna och takutsprång skapar ett tungt och lite klumpigt intryck till arkitekturen. Insidan är trevligare även om det förekommer lite för mycket vitt enligt min mening.
Faller mig inte i smaken. Känslan bildens förmedlar är för mig opersonligt. Hängrännorna ger ett ofärdigt intryck.
Liknande trådar
-
Invändig salning a la Fiskarhedenvillan
Fönster & Dörrar -
Måla källare suterrängvilla
Byggnadsvård -
Hur nära kanten på plattan ska armeringsnätet ligga?
Grund & Markarbeten -
Skurvgolv på ny obehandlad golv i villa från -67
Byggnadsvård -
Vad kostar det ca att göra dränering runt villa?
Grund & Markarbeten