Byggahus.se

Villa Ramnemark, projektet som bara växer.

1. Ramnemark
    Hobbysnickare Nivå 24
    Tyvärr är ju tyget det dyra och står för runt 50% av vad en ny kostar. Men vi ska forska lite i det. Den är helt oanvänd och var ouppackad även om den säkert är 15 år gammal :)

2. Ramnemark
    Hobbysnickare Nivå 24
    Det kan säkert bli mer, men det blir färre projekt för varje år. Det ska bli spännande att ge sig på Man-Caven även om den gått från först till sist i prioritering ;)

3. thomas33
    Renoverare · Nivå 15
    Då pratar vi enbart lågprismarkiser!

• Laddar…
  4. S
    Medlem Nivå 4
    Kollade runt för nytt markistyg till mina 3 markiser och väntade till Black Friday. 50% rabatt, tack så mycket!

5. Ramnemark
    Hobbysnickare Nivå 24
    Det är en lågprismarkis som sitter där ;)

6. Ramnemark
    Hobbysnickare Nivå 24
    Har ägnat dagen åt att bygga ett förråd i mina föräldrars sommarstuga. Det var en lågprismodel från K-Rauta och det kändes verkligen. Blev hyffsat till slut men förmodligen inget jag hade lagt pengar på själv :)

7. Ramnemark
    Hobbysnickare Nivå 24
  8. R
    Lösvirkesbyggare · Nivå 12
    Då dröjer det 2-3 år så har du gräset där igen...….:cry:

9. Ramnemark
    Hobbysnickare Nivå 24
    Förmodligen inte lika mycket. Det var inte rensat på 10 år nu :)

Robotgräsklipparen sprider inte lika mycket gräs som min klipp gjorde heller så det går nog lite trögare :)

Redigerat 1 jun 22:02
  10. P
    Medlem · Nivå 13
    Härlig terapi

11. Ramnemark
    Hobbysnickare Nivå 24
    Har målat altantrappen idag. Nu har det tryckimpregnerade varit ute ett år innan målning så det var torrt och fint ;)

12. Ramnemark
    Hobbysnickare Nivå 24
    Testat hur det blir att klä trappen delvis med komposittrall för att binda ihop den med altanen. Detta ser hyfsat ut. Kanske blir en hörnlist upp mot altanen med

13. Ramnemark
    Hobbysnickare Nivå 24
    Frugan har köpt två gamla stolar som vi ska ha som herrbetjänt (?). Tänkte måla dem vita men efter frugan slipat ner dem så bestämde vi oss för att olja dem istället. Snyggt tycker jag. Ska skruvas fast i väggen

• Laddar…
  14. Ramnemark
    Hobbysnickare Nivå 24
  15. MariaiÖstergötland
    Trädgårdsfixare Nivå 12
    Påhittigt. Och jag tar för givet att ni har de andra halvorna av stolarna på andra sidan väggen, som "pallar"?