Byggahus.se

Villa Ramnemark, projektet som bara växer.

1. Ramnemark
    Hobbysnickare Nivå 24
    Det är listan med små saker som jag försöker få hjälp med att fixa nu när jag är sjukskriven. Jag har även lyckats programmera hemautomationen så den fungerar som den ska. Skönt att bli av med de gamla små enkla sakerna man skjutit på :)

2. Snigla
    Allvetare · Nivå 24
    Små saker ska göras också (dock har de en tendens att bli liggande på hög.. tills ja hm.. man säljer haha.. och när man ser hur fint det blir efter man gjort de där små sakerna.. ångrar man alltid att man inte gjorde dem tidigare!)

(y)(y)(y)(y)(y)

• Laddar…
  3. Johannes Carlsson
    Allvetare · Nivå 17
    Jag tycker det är sjukt skönt när alla småsaker är fixade i ett visst rum. Tur du kan göra något iallafall

4. Åsa Lund
    Husägare · Nivå 14
    Som att styla inför visning
    Nån annan som kommer hem till en och möblerar om med ens egna saker
    Den lyxen och känslan borde man unna sig oftare medan man bor kvar

5. Ramnemark
    Hobbysnickare Nivå 24
    Kaklat tvättnedkastet 3,5 år efter röret var på plats :crysmile:
    (Observera att jag var slarvig när jag gjorde lådan så alla vinklar är helt galna vilket gjorde det spännande att kakla, skära plattor snett :crysmile:)

6. Johannes Carlsson
    Allvetare · Nivå 17
    Låter som du är helt återställd nu? Full fart, ordningen återställd

7. Ramnemark
    Hobbysnickare Nivå 24
    Nja inte riktigt än. Full fart på sjukgymnastiken nu och orkar fixa en timme om dagen typ. Måste träna upp nackmusklerna att orka 9 timmar om dagen :crysmile:

Tvättnedkastet tog nog 7 dagar att kakla så det går framåt men i slow-motion ;)

8. Alfredo
    Besserwisser · Nivå 18
    Får man tro vissa forumtrådar så håller du normal hantverkartakt! :rofl: Hur som helst, krya på dig och fortsätt att hålla oss uppdaterade! (y)

9. Snigla
    Allvetare · Nivå 24
    Ta det lugnt, återhämtning ska ta tid.. oavsett om man vill eller inte. Speciellt nacke o rygg.. de behöver man ha resten av livet! Och de jäklarna ställer till det ordentligt när de inte vill fungera (eller när det gör ont).

Pyssla på i lagom takt o gör som sjukgymnasten säger :) (y)
    Nu hittar ju tvätten ner iaf :D

10. Ramnemark
    Hobbysnickare Nivå 24
    Under den senaste månaden har jag fått hjälp att byta vindskivorna, ny plåt och riva ställningen :). Skönt att få undan det :)
    Nu är det bara lite städning kvar sen är sommarens projekt klart :crysmile:

• Laddar…
  11. Ramnemark
    Hobbysnickare Nivå 24
    Det tog 3 år men nu har extra-frysen fått sin riktiga plats i tvättstugan :)
    Dolde hålet till ett spolrör/avlopp med en tallriksventil så man slipper se in i väggen.
    Belysningen till bastun är kopplad i skåpet så det var lite pilligt :)

Tyvärr får endast ”auktoriserade servicetekniker” hänga om dörren på frysen. Känns inte super-komplicerat men vi får se om jag ger mig på det :)

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    2429C689-403E-48A3-86A4-DBCDB0A1E60F.jpeg
    7B52C6EC-98CD-43C7-8271-922D4D3D035F.jpeg
    0033C70D-9F72-4240-9A83-CF9B352E6149.jpeg

967440DF-3336-4B6E-9468-DD4D15D98E8C.jpeg

32356B8E-BD3C-4209-AAAC-CAFBFA424849.jpeg

DC53662C-F95E-487F-AB53-D38D886F7E0E.jpeg

Redigerat 14 nov 18:10
  12. Snigla
    Allvetare · Nivå 24
    Ställ den upp och ner vettja.. då blir det rätt håll ;)

Skämt å sido, perfekt med extrafrys!

Har själv två boxar, fanns en när vi flyttade in.. som vi fick byta ut för den hade nått elektronikfel som var lika dyrt o laga som att köpa ny typ (köpte då en snäppet större box). Sedan insåg vi att när vi började frysa massa från trädgården OCH köpte kött från grannen.. så blev det periodvis väldigt mycket i frysen - så då införskaffades en mindre frysbox på rea :)

(Den kan man ju dra ur om man inte vill använda den "ett år" :) )

• Laddar…
  13. Ramnemark
    Hobbysnickare Nivå 24
    Frysen är över sen kylskåpet gick sönder och jag var tvungen att köpa en matchande frys ;)

14. Åsa Lund
    Husägare · Nivå 14
    Wow en sån frys att ha i reserv!!!

15. Snigla
    Allvetare · Nivå 24
    Han vill nog åt ismaskinen.. han har nog planer på en man cave med bar därnere ;)

• Laddar…