Byggahus.se

Villa Ramnemark, projektet som bara växer.

1. Lexington
    Medlem Nivå 13
    Det går säkert o limma (y)
    Skönt att du inte gjorde dig illa iaf, ta det nu försiktigt på stegen i fortsättningen!

• Laddar…
  2. Ramnemark
    Hobbysnickare Nivå 24
    Ja det är nog dags. Detta är en extra som blivit över, har en starkare makita men den har åkt i marken med och har lite skev chuck. :crysmile:

3. Ramnemark
    Hobbysnickare Nivå 24
    Sitter och tittar på att köpa en lite mindre ställning. Jag ska ju måla hela huset en gång till när all panel är bytt. Det blir dessutom 4,20 i takhöjd i uterummet.
    Dyrt att bygga uterum.
    Ny kompressor, ny skruvdragare, ny ställning, nya sågklingor :crysmile:

4. FredrikR
    Verktygstokig · Nivå 22
    Jag har surrat fast stegen upptill i ställningen, efter nån av regnskurarna häromdagen så kändes den lite glid-benägen.
    Tur du inte gjorde dig riktigt illa, dragare finns det nya av. (y)

5. Mathias12
    Medlem Nivå 13
    Tur att det gick bra gör dig.

Lägg gärna upp tips på mindre byggställning ( ska ha en jag också)
    //Mathias

6. Snigla
    Allvetare · Nivå 24
    Ajaj, tur det gick bra.. (y)
    Du få la prova silvertejp, sägs laga allt.. :cool:

7. iSnobben
    Husägare Nivå 17
    Jag har en Zarges från K-rauta som jag tycker fungerar väldigt bra. De brukar köra lite kampanjpriser på dessa med jämna mellanrum.

• Laddar…
  8. Ramnemark
    Hobbysnickare Nivå 24
    Synd att man inte kommer så högt på modul A. Man får minst ha modul A+B vilket kostar 8000kr som medlem. Då är plattformshöjden 2.90 vilket är likt denna https://www.stallning.se/mobile/product.html/ramstallning-3-x-4-m-stal?category_id=59
    Denna är dock 2000 billigare men är i stål istället för Alu.

Nu såg jag fraktpriset. Då var det inte så billigt :S. Fördelen är ju att den är 3m bred istället för 1,5

Redigerat 2 aug 2018 21:59
  9. Ramnemark
    Hobbysnickare Nivå 24
  10. iSnobben
    Husägare Nivå 17
    Jag har A+B och det var inga problem att jobba inne i hallen där vi har 5,5m i takhöjd. Lite sugen på att skaffa modul C när de har medlemsdagar någon gång. Förutsatt att jag ska ha kvar ställningen såklart... Men men pengarna är ju redan spenderade så den blir nog kvar :crysmile:

11. dof
    Verktygstokig · Nivå 9
    Ska du köpa ny dragare så kläm och känn lite på denna.
    https://www.makita.se/tool/15206/DDF083Z.html
    Använder den till 95% nuförtiden.

• Laddar…
  12. Ramnemark
    Hobbysnickare Nivå 24
    Jag har två mutterknackar som fungerar (nästan). Det var andra skruvdragaren som gick sönder. Min stora makita funkar rätt bra (lite skev chuck) sen har har en blå Bosch GSR 18V och en 10,8v.
    Får avvakta med skruvdragare :crysmile:

13. Ramnemark
    Hobbysnickare Nivå 24
  14. R
    Lösvirkesbyggare · Nivå 12
    Har jag missat någon info? Varför förlängde du inte original taket ut över uterummet istället för att bygga ett lägre under det gamla utsprånget?

15. Ramnemark
    Hobbysnickare Nivå 24
    För att det är ett lite större projekt att byta hela taket. Kan bli så att jag bygger på uterummet när taket byts om 10-15 år