Byggahus.se

Villa Heij: Egenritat 1,5 plan i lösvirke

1. Heij83
    Lösvirkesbyggare · Nivå 9
    Nja det är dåligt med innejobb, måste få i isolering men det kan jag inte göra för än jag torkat ur ordentligt.
    Tyvärr så tränger det in vatten på vissa ställen pga den kraftiga blåsten. Kämpar fortfarande med panelen.

Nu sprack det upp på eftermiddagen så jag kunde spika lita panel.

2. Heij83
    Dags att uppdatera lite.
    Har haft lite go och välbehövlig Corona semester för att ladda batterierna men nu kör vi påför fullt igen.

”Takkupan” är nu den första delen av fasaden som är helt klar med panel hela vägen upp till nock.
    Det har varit mycket sågande och pill med att få till alla foder på ett snyggt sätt, men tycker ändå att jag har lyckats riktigt bra.
    Är även nöjd med att vi valde att köra dubbel midja då det bryter väldigt snyggt. Ska bli kul att måla panel och foder i sina olika färger i vår och verkligen se hur det färdiga resultatet kommer bli.

3. Hemmakatten
    Medlem · Nivå 19
    Olika färger? Vad har ni tänkt er? Vore snyggt att ha samma vita färg på både panel och fönster.

4. Heij83
    Vi tänker oss en grå fasad och foder och midja i färg som heter sea salt.
    Vill gärna bryta lite

Redigerat 15 mar 17:40
    • Laddar…
  5. Heij83
  6. Heij83
    • Laddar…
  7. S
    Självbyggare Nivå 10
    Förlåt för att jag skrattar, men med lite distans till det så är det ju lite komiskt.

Påminner mig om en byggare jag känner som berättade om en kollega till honom som hade avslutat arbetsdagen med att slänga i en flaska byggskum i sin verktygsväska. Nästa morgon var det lite jobbigt att få tag i verktygen. :crysmile:

• Laddar…
  8. PellePeps
    Husägare Nivå 6
    Roligt för oss att titta på, men väldigt jobbigt för dig!

Undrar hur många år framöver du kommer att hitta fogskumspärlor i den boden?

9. Heij83
    det kommer finns lääänge, hade till och med fogskum i näsan

• Laddar…
  10. richardtenggren
    Verktygstokig · Nivå 15
    Du får köpa hem en dunk aceton ;)

En kompis syster lyckades med konststycket att slå ner en burk röd sprayfärg så att dess ventil gick sönder i deras garage, när hon hämta ett par längdskidor, i garaget förvarades även två skotrar, en cross och en muskelbil tror jag det var, blev en del polering :p

• Laddar…
  11. Ramnemark
    Hobbysnickare Nivå 24
    Härdat Fogskum så är det väll mekanisk rengöring som gäller? Aceton är väll bara medans den är geggig?

12. richardtenggren
    Verktygstokig · Nivå 15
    Tycker det fungerat bra för att göra rent händerna och även de gånger man råkat få på fel ställe eller rengjort pistolen i efterhand.

Har kört med Essve's flexibla variant, men även från illbruck.

13. simpa81
    Renoverare Nivå 10
    Jag använda fogskum till att täta när jag skulle flytspackla hallen. Skulle böja mig fram för att se om jag kommit åt överallt. Lyckades trassla in håret i pipen från flaskan. Blev tvungen att raka av allt!

14. Cheesen
    Nybyggare · Nivå 10
    • Laddar…
  15. mexitegel
    Allvetare · Nivå 23
    Jag kom osökt att nynna på "Du ska inte stoppa köttbullar i näsan Marcus" fast med lite modifierad text.... :D
    Men fy 17, jag är inte avundsjuk på det där :sweat:.