Villa Bornstein - hus med furukänsla

1k läst  12 svar

1. Redaktionen
    På konsumentens sida Nivå 8
  2. E
    Anonym
    Skrivet av: jocke

sjukt snyggt!!

3. E
    Anonym
    Skrivet av: stefan

Riktigt, riktigt läckert och medvetet/smakfullt! Gillar inte dagans (de senaste 10-15 årens) fantasilösa öpnna planlösningar i "ljust och fräscht-stuk". Villa Bornstein andas värme, mysfaktor kombinerat med modernt "egentänk". Hade kanske själv velat ha minst ett "vardagsrum/allrum" man kunnat stänga om så att de allmänna ytorna inte har lika mycket "akustisk närkontakt" med varandra.

4. E
    Anonym
    Skrivet av: Pelle

Otroligt läckert och kul med någon som vågar bryta mot normen.

5. E
    Anonym
    Skrivet av: Gäst

fint hus, men har man inte sett den här ny-funkisen nu ett tag.... arkitekterna går alla åt samma håll.... när kommer det något nytt från arkitektskolan....

6. E
    Anonym
    Skrivet av: Jan Eriksson

Måste säga att det är en av de mest spännande interiörer jag sett

7. E
    Anonym
    Skrivet av: Roy

Många hänger upp sig på ytan - och det gör i viss mån även jag. Har aldig gillat furu. Jo, för många år sen blev jag lite imponerad av en nybyggd bastuanläggning.
    Redan för 40 år sen försöklte man på grund av råvarubristatt lansera den "fräscha kvistiga furun". Min morfar möbelsnickaren fnös åt detta sekunda material och jag i takt med honom.

Inredningen gör däremot ett mycket gott intryck!
    Lite svårt dock att av bilderna fått något riktigt grepp om finurligheterna i planlösningen.

8. E
    Anonym

Jag undrar varför man vill inte kört med furu i badrummet också.

9. E
    Anonym
    Skrivet av: Daniel

Nej inte min smak alls men undrar varför man valt spikbleck till takstolarna och inte skarvade dom med mer furu.

10. E
    Anonym

Inte så tokigt. Om jag försöker se förbi den otroliga mängden furu så tycker jag huset helt klart har en del fina kvalitéer.

Smaken är som baken, men själv skulle jag inte vilja ha så mycket furu överallt. Men jag skulle inte heller vilja måla det vitt, operationssalar kan andra få bo i.

11. E
    Anonym
    Skrivet av: Erik

Fantastiskt, och dessutom på en plats där ett standard kataloghus skulle stå sig slätt inför den omgivande byggnadskvalitén. Bra jobbat, och inspirerande att se att man kan utmana föreställningarna att god arkitektur är dyrt!

12. E
    Anonym
  13. E
    Anonym
    Skrivet av: Kalle

Snyggt! Kul att någon vågar! Ett hus med billiga, inhemska material. Långt borta från eken och det vita.

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: