Byggahus.se

Vill ni skratta? Nyproduktion för 3 miljoner

1. AndersMalmgren
    Renoverare · Stockholm · 10 862 inlägg

AndersMalmgrenPremiumikon: Hand

Renoverare
    Jag har full koll på byggbranschen, och även er som försvarar dessa slappa toleranser osv

2. F
    Medlem · 83 inlägg

filip01

Medlem
    Sen är visserligen inte heller foton alltid ett bra riktmärke. En vän som var över och som satt flera meter bort från den golvsockel där det verkligen är kaos såg den.. Han är snickare på ett väldigt litet företag men han kliade sig undrandes vad fan de hållt på med när de satt den listen.

Kolla till exempel den bifogade bilden. Den är såpass dåligt tagen, men står du här där fotot togs så ser du ju dåligt de lagt golvsockeln.

3. P
    Medlem · 36 inlägg

Plankhus.

Medlem
    Nä det är ju klart ett fotografi kan ju ljuga, ungefär som en spegel,,,

• Laddar…
  4. M
    Byggnadsvårdare · 436 inlägg

muraren2

Byggnadsvårdare
    På fotot ser man ingenting allafall

5. M

muraren2

Byggnadsvårdare
    Jo nu såg jag en skarv i mitten

6. P
    Medlem · 36 inlägg

Plankhus.

Medlem
    Jamen då är ju problemet löst, genialt!

7. AndersMalmgren

Renoverare
    Skaffa ett VR headset med kamera. Så kan du gå runt och se lägenheten via kameran. Problemet löst

8. S
    Medlem · 178 inlägg

Saipala

Medlem
    Jag orkar snart inte förklara det här fler gånger...Men du säger att du jobbar med mjukvaruutveckling, jag gör som du och generaliserar; Vi ponerar att du jobbar för företag Mjukvaru AB, Mjukvaru AB får en beställning av företag Villhamjukvara.
    Villhamjukvara beställer ms paint och betalar för det, är det verkligen så att Din chef på Mjukvara AB tillåter dig att programmera photoshop åt villhamjukvara bara för att du kan? (vilket jag betvivlar för jag kan tvivla lika mycket som du hehe)

• Laddar…
  9. P
    Medlem · 36 inlägg

Plankhus.

Medlem
    Märkligt jämförelse, det här handlar ju om taffligt utförda arbeten.

10. S
    Medlem · 178 inlägg

Saipala

Medlem
    Förvisso men gemene man här verkar inte förstå ovan nämnda exempel, jag håller som sagt med att dessa saker kunde gjorts snyggare MEN det är fortfarande inte hantverkarnas fel att man ville ha mjukfogat runt rören i alla 100 lägenheterna.

• Laddar…
  11. M

muraren2

Byggnadsvårdare
    Nej men listerna och repan på dörren

12. S
    Medlem · 178 inlägg

Saipala

Medlem
    Nej listerna hade kunnat göras bättre likaså parketthistorian men den 10mm repan i dörren, nja jag personligen hade nog inte kännt att jag hade brytt mig nämnvärmt

13. M
    Medlem · Västra Götaland · 23 inlägg

m_gadd

Medlem
    Frågan isåfall är väl om repan på dörren fanns där när den lämnade dörrfabriken. Som konsument måste man väl ändå kunna förvänta sig att en hantverkare kan montera en dörr utan att försämra skicket på den. Och om det gjorts arbeten i lägenheten efter montering att NCC ser till att skydda dörren så att den inte skadas. Om den nu ändå skadas så får man ju åtgärda så att urspungsskicket återställs eller byta om man inte klarar av att reparera.

14. AndersMalmgren

Renoverare
    Beställer de MS Paint får de MS Paint, med en bra förvaltningsbar kodbas. Av mig alltså, finns mängder klåpare i branschen som skulle leverera bajs

15. AndersMalmgren

Renoverare
    Tror ingen skyller enbart på den enskilda hantverkaren utan hela projektet.
    edit: Dock med lite yrkesstolthet kan man som enskild individ i projektet göra stor skillnad

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.