Jag är på gång och ska bygga en sadelkammare så den står klar senare i vår när jag får hem hästarna på gården men nybörjare som man är så är man så dålig på att räkna ut kostnaden på materialet som behövs för att bygga. Jag måste ju regla och isolera sedan sätta osb skivor för det är väll billigare än råspont va? Takhöjden är ca 2m vi kan dra till med 2,10 bara för att vara på den säkra sidan. Vilka reglar ska man använda? Jag tänker köpa allt på byggmax som vi har här i Umeå. Har gjort en liten kladd skiss med mått. Vill någon kunnig duktig snälla hjälpa mig?
Det här har jag fått ut av min uträkning men det känns som det är på tok alldeles fel.
Jag får det till 5 reglar på väggen som är 2,55.. 7 reglar på väggen som är 170*1,60 (330) 7 reglar på väggen som är 3,46 och 9 reglar på väggen som är 4,65. Det blir: 1050:- för reglarna.
Sedan fick jag det till att jag behövde 6 paket med isolering = 2000:-
Och 26 st osb skivor = 4134:-
Total summa: 6618:-
Kan det stämma eller har nybörjaren här räknat på tok för fel?
Dom här måtten har byggnaden.
Det här har jag fått ut av min uträkning men det känns som det är på tok alldeles fel.
Jag får det till 5 reglar på väggen som är 2,55.. 7 reglar på väggen som är 170*1,60 (330) 7 reglar på väggen som är 3,46 och 9 reglar på väggen som är 4,65. Det blir: 1050:- för reglarna.
Sedan fick jag det till att jag behövde 6 paket med isolering = 2000:-
Och 26 st osb skivor = 4134:-
Total summa: 6618:-
Kan det stämma eller har nybörjaren här räknat på tok för fel?
Dom här måtten har byggnaden.
Det är i en befintlig byggnad som redan finns i anslutning till där stallet är men måste riva ner allt det och bygga upp på nytt igen då det är mögel och fukt där inne nu.
Håller på att riva ner allt nu för att undersöka vart det kommer ifrån
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Kan någon hjälpa mig att tyda ritningen?
Planlösningar -
Vill ni hjälpa mig? Stallbygge
Utbyggnad och tillbyggnad -
Vill någon hjälpa mig med synpunkter på köksritningar?
Kök -
Någon kunnig som vill hjälpa mig med drivning av Kina-leds?
Belysning -
Är du snickare/elektriker/vill du hjälpa utsatta ungdomar?
Övrigt husrelaterat