Det är väl Monzon också? I alla fall kompatibla, även om det skulle råka vara en annan fabrik (men det tror jag inte).
Vi köpte vår Monzon av Ställning.se i Karlskoga, och idag säljer de precis samma paket under namnet Altrad.
Precis som Norrhyttan skrev så är det nog i princip samma pris. Kan skilja någon 1000lapp, men man får titta vad man får med då det kan variera lite.
Jag köpte på A-P Ställningsprodukter AB efter som dom finns i Göteborg ca 20 min från mig, så jag beställde på morgonen och hämtade efter lunch. Blev detta paket för mig. http://www.assco.se/asscopaket-289-9x6-m-gaveltopp
Och jag köpte till Stegplan med inbygd stege och detta är värt varenda öre. Så otroligt smutt att bara fälla ner stegen och gå upp mellan planen.
Det är alltid bra att äga sin byggställning och inte vara beroende av någon annan. Men allt prat om hur lönsamt det är, det kan jag inte hålla med om.
Jag hyr vad jag behöver och slipper ha den liggande när den inte behövs.
Nyligen hyrde jag 9 x 6 m smalställning från Skanska, 11 dagar, totalpris 555 kr inkl moms.
Ang olika märken så är det väl så att i princip alla ramställningar är kopior av layhers ramställning (därav att de passar med varandra). Layhers patent har gått ut så det är frittfram att plagiera. Sist jag kollade så ritades Monzon i Sverige men tillverkningen sker i Kina. Assco tillverkas (så vitt jag vet) i Tyskland. Var de tar fötter/kopplingar från låter jag vara osagt...