Byggahus.se

Vill INTE att grannen ska ta ner träd som hänger in på min tomt

1. Karlia
    Medlem · 973 inlägg
    Kunna gå ut i morgonrock är definitivt en fördel med hus! Förövrigt har jag förståelse för det du nämner även om jag inte förstår:)

2. K
    Medlem · 1 023 inlägg
    Ja och de allra flesta villor även på landsbygden har väl nån form av trädgård.

3. Z
    Medlem · 8 inlägg
    Förvänta dig inte det, det är för mycket. Jag fick nya grannar för några år sedan, och de började med att rensa tomten kal, inklusive insynsskydd och ljudskärmande buskar mot trafiken. Så det finns inga garantier för att folk vill bevara något vackert bara för att de köper ett hus på en vacker plats.

Det du tydligen eventuellt kan göra är att anmäla dem till länsstyrelsen om de tar ner träd som länstyrelsen anser skyddsvärda, som tex gamla ekar.

4. K
    Medlem · 47 inlägg
    Fy va tråkigt :confused: jag känner med dig. Hoppas de låtit något nytt skönt växa upp nu då efter några år? Det är väl sol vissa har sagt här att en del vill börja helt nytt på en gång och andra tar bort det bödvänliga för att sedan kunna känna sig fram hur man vill ha de.
    Hur är relationen med dom?

Tack men jag tror inte jag vill anmäla någon. Det ger ju garanterat en dålig stämning, som bäst.

5. H
    Medlem · 463 inlägg
    Rhododendron fäller väl inga löv, de är städsegröna växter.

6. A
    Medlem · 1 637 inlägg
    Nej, det finns många namnsorter och hybrider av Rhododendron som är lövfällande, de som förut hette Azalea.

• Laddar…
  7. H
    Medlem · 463 inlägg
    Det finns mycket att tänka på när man planterar en Azalea:
    https://www.plantagen.se/azalea.html