862 läst · 9 svar
862 läst
9 svar
Vill ha legitimation för elektriker
På konsumentens sida
· 2 940 inlägg
Det är för krångligt att ta reda på om elektrikern är behörig, därför vill Elsäkerhetsverket att regeringen tillsätter en utredning om personligt behörighetssystem.
Du kan läsa artikeln här: Vill ha legitimation för elektriker
Du kan läsa artikeln här: Vill ha legitimation för elektriker
Skrivet av: Klas2k
Om det var denna deabtt som åsyftades,http://debatt.svt.se/2011/11/23/eio-sprider-logner-for-att-komma-undan-e..., så tycker jag nog det var en rätt svag inlaga... Enmindividuell legitimation torde göra det lättare och enklare att särskilja behörig från icke. Visst kan det öka konkurrensen, men det är ju bra, då färre förhoppningsvis tar den snåla vägen isf
Om det var denna deabtt som åsyftades,http://debatt.svt.se/2011/11/23/eio-sprider-logner-for-att-komma-undan-e..., så tycker jag nog det var en rätt svag inlaga... Enmindividuell legitimation torde göra det lättare och enklare att särskilja behörig från icke. Visst kan det öka konkurrensen, men det är ju bra, då färre förhoppningsvis tar den snåla vägen isf
Skrivet av: F.d. Elektriker
Det låter som en bra idé men det stoppar inte den stora mängden skitchefer som ber sina elektriker att tumma på säkerheten för att få flera uppdrag gjorda. Det stoppar heller inte civila att hellre ta svarthjälp och spara ett par slantar på lättare jobb.
Det är svårt att vara elektriker som en "ärlig" person, och det var därför jag nu valt att byta jobb. (Självklart finns det kanonställen att jobba på också, men jag har inte haft den turen tyvärr.) Så lycka till alla lys- gubbar/gummor.
Det låter som en bra idé men det stoppar inte den stora mängden skitchefer som ber sina elektriker att tumma på säkerheten för att få flera uppdrag gjorda. Det stoppar heller inte civila att hellre ta svarthjälp och spara ett par slantar på lättare jobb.
Det är svårt att vara elektriker som en "ärlig" person, och det var därför jag nu valt att byta jobb. (Självklart finns det kanonställen att jobba på också, men jag har inte haft den turen tyvärr.) Så lycka till alla lys- gubbar/gummor.
Liknande trådar
-
Hej ! Har frågat lite om hjälp här innan och då de flesta sågade min planlösning har jag gjort en ny som jag väldigt gärna vill ha lite Åsikter om
Planlösningar -
Går det att öka vattentemperaturen från en termostatblandare med ett säkerhetsstopp på 38 grader? Vill ha varmare badvatten.
Badrum -
Hur ska man tänka här? Grannen vill bygga ett attefallshus 60cm från vår fasad
Bygglov -
Granne vill ha bort träd på servitut
Juridik -
Ville ha lvp fick ac vad gör jag?
Värmepumpar