Byggahus.se
Det är för krångligt att ta reda på om elektrikern är behörig, därför vill Elsäkerhetsverket att regeringen tillsätter en utredning om personligt behörighetssystem.

Du kan läsa artikeln här: Vill ha legitimation för elektriker

E
Skrivet av: Klas2k

Utan att veta mer detaljer så låter det junrätt bra?

E
Skrivet av: Ada

Ett sätt för elektrikerna att få mer betalt...

E
Skrivet av: JanneE

"Ett sätt för elektrikerna att få ÄNNU mer betalt..."
menar du väl...

E
Skrivet av: Gäst

Bra. Nästa steg får bli tätskiktsinstallatörerna...

E
Skrivet av: Jimmy

Läs mer på elektriker förbundets hemsida, kanske inte riktigt färdigtänkt än...

E
Skrivet av: Fd elektriker

Tyvärr kommer inte ett leg betyda att h*n är bra på att utföra det tänkta arbetet....

E
Skrivet av: Anders

Ingen garanti iofs. Men när du flyger till Thailand, tycker du inte att det känns tryggare med certifierade piloter då?

E
Skrivet av: Klas2k

Om det var denna deabtt som åsyftades,http://debatt.svt.se/2011/11/23/eio-sprider-logner-for-att-komma-undan-e..., så tycker jag nog det var en rätt svag inlaga... Enmindividuell legitimation torde göra det lättare och enklare att särskilja behörig från icke. Visst kan det öka konkurrensen, men det är ju bra, då färre förhoppningsvis tar den snåla vägen isf

E
Skrivet av: F.d. Elektriker

Det låter som en bra idé men det stoppar inte den stora mängden skitchefer som ber sina elektriker att tumma på säkerheten för att få flera uppdrag gjorda. Det stoppar heller inte civila att hellre ta svarthjälp och spara ett par slantar på lättare jobb.

Det är svårt att vara elektriker som en "ärlig" person, och det var därför jag nu valt att byta jobb. (Självklart finns det kanonställen att jobba på också, men jag har inte haft den turen tyvärr.) Så lycka till alla lys- gubbar/gummor.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.