Har tittat på Kvänum, Tibro samt Lidhults -kök och samtliga har serier som vi är ute efter.
Exempel, Broby från Kvänum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Anno från Tibrokök
Logga in
Skapa konto
Frillen från Lidhults
Logga in
Skapa konto
Krav är infällda luckor och helst platsmålat.
Så måste man betala ~200-300k för endast snickerierna? 450k inklusive allt var en prisindikation som vi fick från Tibro samt Lidhults.
Kan man inte komma undan billigare med ett snickeri som "platsbygger" hela köket? Och i sådana fall, har ni några tips eller länkar till sådana företag?
Om det bara är utseendet som är det viktiga och inte 100% bästa kvalitet rakt igenom alltihop så kan ni köpa ett ikeakök och bygga på utseendet utanpå. Det var inte längesedan det var en tråd här på forumet om någon som gjort just så. Leta lite så hittar ni nog den. Tror det var en tävlingstråd om finaste köket där det kom upp också, eller i samband med den. Kolla i forumet för tävlingarna och i tråden om kök.
Jag vet att jag läst om detta i en tråd här på forumet också men jag hittar tyvärr inte den just nu.
Men du förstår nog tanken iaf. Deras vart mycket fint =)
Om det bara är utseendet som är det viktiga och inte 100% bästa kvalitet rakt igenom alltihop så kan ni köpa ett ikeakök och bygga på utseendet utanpå. Det var inte längesedan det var en tråd här på forumet om någon som gjort just så. Leta lite så hittar ni nog den. Tror det var en tävlingstråd om finaste köket där det kom upp också, eller i samband med den. Kolla i forumet för tävlingarna och i tråden om kök.
När jag kollade på ett sådant kvänumkök så såg jag att Kvänum just gör en påbyggnad på en vanlig stomme bara... så de 'fuskar' oxå
Kolla med en mindre kökstillverkare dom brukar vara flexibla, Och då blir oftast speciallösningar inte överprissatta.
Kolla tex. Lundins kök: http://www.lundinskok.se/
eller Länghems kök: http://www.langhemskok.se/
Inte samma projekt men samma tillvägagångssätt. Jag vet att det fanns en tråd med väldigt mycket bilder som visade precis hur man gjorde i detalj. Inte hittat den tyvärr :/
Vi var oxå inne på kvänum men i vårt fall skulle snickerierna gå på 212.000 kr för ett kök på ca 7kvm. Känns tyvärr inte helt försvarbart. Det är nästan 12000 per skåp och då är det 11 överskåp.
Vad är alternativen om man inte vill ha Ikea med andra luckor, vill ha 1930 talets utseende.
Det finns ju en väldans massa köksleverantörer förutom de du nämner. Om utstickande socklar är ett krav kanske ni begränsar era möjligheter mer än vad som egentligen är nödvändigt.