Hej!

Har en balkong under tak med underliggande isolerat uterum som idag saknar tätskikt på balkongolvet (rödmarkerat på bilderna). Just nu är det bara en betongplatta med en utomhusmatta på. Även om det regnat/snöat på snedden har det aldrig kommit in nån mängd att tala om tack vare glasräcket. Nu är det dags att piffa upp balkongen igen så tänkte lägga en ny utomhusmatta alternativt klinker men innan dess så känns det som att vi borde lägga någon form av tätskikt även om det hittills inte verkar ha behövts. Det är en aning lutning på betongen ut från fasaden mot kanterna. Om jag kör en ny utomhusmatta vad tror ni om att under lägga takpapp för låg lutning med avslutande plåtkant? Om jag istället vill lägga klinker; Vad för tätskikt under kan fungera?

Det är den rödmarkerade ytan som ska få lite ny kärlek

Tack för vägledning

3D-modell av hus med tegelfasad och svart tak, balkong med glasräcke och uterum markerat i rött.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
3D-modell av ett hus med balkong under tak, rödmarkerad yta på balkongolvet som referens för tätskiktsdiskussion.
Skapa konto
3D-modell av hus med balkong under tak, rödmarkerad yta på balkonggolv för tätskikt.
Skapa konto

Rickard.
Om jag inte lägger någon värdering på om det faktiskt behövs så tycker jag pvcduk eller möjligtvis epdm-duk (kanske lite mer gds-vänligt) om du vill ha en balkongmatta och väljer du klinkers finns det system för det som du borde kunna hitta på google, ardex är en tillverkare för sånt.

Vill du titta på något helt annat kan du söka på protan terassduk som är både tätskikt och ytskikt. (en tjockare och tuffare pvcduk helt enkelt)

• Gilla
mbkg_hantverkaren
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.