Har rivit ned uppreglade väggar i tvättstugan på bv i soutteränghus.
En av väggarna är helt motfylld utifrån och den andra ligger halvt under mark.
Väggarna består av lättbetong och jag fattar det som att jag bör jämna av dom med någon form av cementbaserat bruk innan jag börjar kakla.
Kommer inte ha något tätskikt.
Visst fuktpåslag förekommer utifrån, även om de uppreglade väggarna faktiskt såg förvånadsvärt bra ut vid rivning.
Har försökt läsa mig till vad jag faktiskt skall ha för produkt, men fastnar.
Någon som har konkret rekommendation på produkt?
En av väggarna är helt motfylld utifrån och den andra ligger halvt under mark.
Väggarna består av lättbetong och jag fattar det som att jag bör jämna av dom med någon form av cementbaserat bruk innan jag börjar kakla.
Kommer inte ha något tätskikt.
Visst fuktpåslag förekommer utifrån, även om de uppreglade väggarna faktiskt såg förvånadsvärt bra ut vid rivning.
Har försökt läsa mig till vad jag faktiskt skall ha för produkt, men fastnar.
Någon som har konkret rekommendation på produkt?
Behöver man putsa? Det ser ju redan ut att vara något på väggarna som dessutom är rätt slätt. Skulle det inte funka att bara dra av fix med en bred spackel och sedan när det torkat kamma fix som vanligt och kakla. Så skulle nog jag göra utifrån vad jag ser.Rejäl skrev:
Ja enligt alla rekommendationer och bransch regler så ska det putsas..MathiasS skrev:
Att trolla bort mindre ojämnheter med fix är inget konstigt och bryter inte mot några regler.Rejäl skrev:
Om det vore gammal kalkputs som är mjuk och porös skulle jag vara försiktig med att sätta plattor på det, men detta ser ju rakt och hårt ut.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vilket bruk för att putsa denna öppna spis inomhus?
Byggmaterial & Byggteknik -
Vad ska jag använda till källarväggar, gipsbruk eller grovspackel?
Övrigt husrelaterat -
Vad bör man använda, gipsbruk eller grovspackel, till en källare?
Inredning -
Vilket bruk fäster på tegel?
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Vilket bruk/spackel?
Byggnadsvård